Universitat de Girona > L’equip Arobot guanya el torneig de la FIRST LEGO League

Universitat de Girona

L’equip Arobot guanya el torneig de la FIRST LEGO League

L’equip de l’escola Els Estanys de Platja d’Aro ha estat el guanyador de l’edició d’aquest any com a millor equip en valors, projecte innovador i disseny del robot.

L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG) ha estat aquest dissabte dia 5 de febrer l’escenari del torneig local de la FIRST LEGO League (FLL). Quinze equips formats per joves de 10 a 16 anys han acceptat el repte ‘CargoConnect’: pensar solucions innovadores per a redefinir i revolucionar la forma com es traslladen persones i béns per tot el món.

L’equip guanyador de l’edició d’enguany de la FLL ha estat l’equip Arobot. L’equip de l’escola Els Estanys de Platja d’Aro ha ideat un sistema per millorar el procés de la logística dels paquets des que surten del centre de distribució fins a arribar a casa, a través d’una etiqueta intel·ligent que detecta quan ha arribat el paquet a la destinació i s’il·lumina amb una llum verda per tal de poder-lo seleccionar fàcilment.

L’equip guanyador al millor projecte innovador ha estat Robosincs junior, de 6è de Primària. Per superar el repte d’aquesta edició, l’equip ha ideat un projecte de supermercat amb un 85 % de productes de quilòmetre zero, que conté una màquina compostadora, un hort, una llar d’infants, un bus elèctric, una màquina de recollir i purificar aigua de pluja i aerogeneradors, entre d’altres. Tot està construït amb peces de Lego reutilitzades.

L'objectiu de la FLL és promoure competències en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques; contribuir a la creació de vocacions científiques i tecnològiques mitjançant una fórmula provada i amb continguts motivadors; i estimular la participació en projectes de divulgació científica i tecnològica d'alt impacte i valor.

El torneig local a la Politècnica està organitzat per l’Associació Ingeniera.soy i la Universitat de Girona i s’inclou en el marc d’un programa internacional, amb presència a 110 països i amb la participació de més de mig milió d’estudiants. La competició promou l'interès per l'aprenentatge entre el jovent i els convida a divertir-se i emocionar-se amb la ciència i la tecnologia. El canvi de patrocinador estatal, juntament amb els efectes de la pandèmia, han dificultat l’organització d’aquest esdeveniment, tot i que finalment gràcies a l’empenta de l’equip ha pogut tirar endavant amb èxit.

Relació d’equips premiats

• Premi al guanyador de la FIRST LEGO League per a Arobot
  • Premi als valors de la FIRST LEGO League per a Salle Cassà Logistics
  • Premi al projecte d’innovació per a Robosincs Junior
  • Premi al disseny del robot per a Som7
  • Premi a les joves promeses per a Smart Box
  • Premi al comportament del robot per a Plegats d’Aro
  • Premi a l’entrenador per a l’equip iSant Feliu Team
  • Premi a l’excel·lència en enginyeria per a ValldeLego
  • Projecte seleccionat per participar als Global Innovations Adwards per a Robosincs Junior

Valors
Un dels aspectes més genuïns d’aquest esdeveniment és la importància que s’atribueix als valors del torneig: la competició amistosa, el respecte cap als altres, el treball en equip i la inclusió, entre d’altres. Aquests valors són el centre de tot el que passa durant el torneig.

El torneig local de la FLL a Girona és possible gràcies al finançament del Consell Social de la UdG, el Patronat de l’EPS i la Diputació de Girona. A més, compta amb el patrocini de Fundació Metalquimia, Magma, Iqua Robotics, Astech - Food Machinery, ICMedia Audiovisuals i Galetes Trias. FLL és el programa educatiu més gran relacionat amb les STEM a escala mundial. Està impulsat per l’aliança entre FIRST Foundation i LEGO Education.

Els equips Arobot i Robosincs podran participar a la Gran Final estatal que tindrà lloc el dia 26 de març.