Universitat de Girona > L’IRTA i la UdG uneixen esforços en recerca agroalimentària

Universitat de Girona

L’IRTA i la UdG uneixen esforços en recerca agroalimentària

Un nou conveni permetrà establir col·laboracions més estretes i efectives entre els investigadors i professors d’ambdues institucions.

El rector de la Universitat de Girona en funcions (UdG), Quim Salvi, i el director general de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), Josep Usall, han signat un nou conveni amb l’objectiu principal de promoure la col·laboració entre el personal investigador en activitats conjuntes entre l’IRTA i la UdG.

En l’acord es preveu afavorir la utilització recíproca dels seus serveis generals,  els de suport a la recerca i les seves instal·lacions i espais experimentals, així com coordinar l’adquisició d’equipament científic ―particularment de grans equipaments d’interès comú― i gestionar-los de manera compartida. També s’ha acordat estimular la col·laboració entre les dues institucions mitjançant la participació conjunta en projectes de recerca coordinats, i facilitar l’estada als centres de l’IRTA d’estudiants de la UdG en pràctiques o d’aquells que estiguin fent el grau i màster en els àmbits de les tecnologies i ciències agroalimentàries, ambientals i biomèdiques.

Altres aspectes en què col·laboraran l’IRTA i la UdG són la codirecció de tesis doctorals i el cofinançament de les despeses  associades, la participació  de  personal investigador de l’IRTA en la docència de postgrau i d’especialització i en els programes de doctorat de la UdG i, alhora,  afavorir la participació del personal de la UdG en les jornades i seminaris que organitzi l’IRTA. El conveni recull també la possibilitat que el personal investigador de l’IRTA pugui participar als Campus Sectorials de la UdG, en particular en el d’Alimentació i Gastronomia i en els de Salut i Aigua.

Una col·laboració que ve de lluny
L’IRTA, que desenvolupa la seva activitat per tot el territori de Catalunya, té dos centres a les comarques gironines especialitzats en sistemes sostenibles de producció vegetal i animal, qualitat del producte, seguretat alimentària i tecnologies aplicades a la innovació agroalimentària, ubicats a Monells i a La Tallada d’Empordà. L’IRTA i la UdG col·laboren des de fa molts anys en diverses activitats i projectes, i el personal investigador de l’IRTA ofereix docència en els estudis de Grau en Enginyeria Agroalimentària i en els de Grau en Seguretat i Innovació Alimentària, en el Màster de Biotecnologia Alimentària i en el Doctorat en Tecnologia. Amb aquest conveni, es pretén continuar estimulant la col·laboració del personal investigador d’una institució i de l’altra en activitats de recerca i de docència conjuntes en temes d’interès comú.