Universitat de Girona > La UdG investirà doctora honoris causa la sociòloga Marina Subirats

Universitat de Girona

La UdG investirà doctora honoris causa la sociòloga Marina Subirats

La UdG concedirà la distinció a Marina Subirats “per haver iniciat i fressat un llarg camí en l’àmbit dels estudis de gènere i coeducació”. L’acte solemne tindrà lloc el 2 de desembre a l’Aula Magna Modest Prats.

La Universitat de Girona (UdG) concedirà la distinció de doctora honoris causa a la sociòloga Marina Subirats Martori (Barcelona, 1943). La investidura es farà a proposta del Departament de Pedagogia de la UdG, i el professor Jordi Feu serà el padrí de la doctoranda. L’acte tindrà lloc el dia 2 de desembre, a les 12 del migdia, a l’Aula Magna Modest Prats.

Marina Subirats s’incorporarà al Claustre de la UdG, segons un acord del Consell de Govern aprovat el 16 de juliol de 2020. En el marc d’un acte solemne, el padrí de la doctoranda elogiarà la trajectòria acadèmica i científica i el paper en l’esfera pública d’una de les intel·lectuals més reconegudes en el panorama universitari i cultural català i espanyol.

El rector de la UdG en funcions, Quim Salvi, lliurarà la medalla de doctora honoris causa “per la seva condició de sociòloga compromesa amb l’estudi de les desigualtats socials i molt especialment les que afecten les dones”. També “per haver iniciat i fressat un llarg camí en l’àmbit dels estudis de gènere i coeducació com àmbits d’estudi específics necessaris per comprendre i superar la inèrcia d’un vell ordre social”.

Estudiosa de les desigualtats socials
Marina Subirats ha dedicat molts anys de la seva carrera científica a l’estudi de les desigualtats socials: per què i com es produeixen, i què podem fer per a superar-les. Això l’ha portat a fer recerca sobre les classes socials, especialment a Catalunya, i sobre les desigualtats de gènere i la situació de les dones, especialitzant-se en temes d’educació i coeducació.

Aquests centres d’interès i recerca han portat Marina Subirats a assumir càrrecs polítics, com a directora de l’Instituto de la Mujer del govern d’Espanya i com a regidora d’educació de l’Ajuntament de Barcelona. D’aquestes recerques i responsabilitats n’han sorgit llibres i articles. Actualment, és catedràtica emèrita de sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i treballa en la transmissió del gènere femení de mares a filles, un àmbit en què s’estan produint canvis profunds en la nostra societat.

L'acte es podrà seguir en directe, al canal de Youtube de la Universitat de Girona