Universitat de Girona > Un acte a Girona convida a repensar les ciutats per fer-les més sostenibles, inclusives i belles

Universitat de Girona

“La Nova Bauhaus Europea” és una iniciativa de la Comissió Europea, organitzada a Girona per la UdG. L’acte es desenvoluparà en format de conversa oberta i tindrà lloc al Col·legi d’Arquitectes, el dia 9 de novembre, a les sis de la tarda.

“La Nova Bauhaus Europea a Girona: co-dissenyem les ciutats i pobles del demà” és una iniciativa de la Comissió Europea que convida els ciutadans a repensar les seves poblacions. L’objectiu és realitzar un esforç col·lectiu per imaginar i construir un futur sostenible, inclusiu i bell per a tothom. L’acte està organitzat pel centre Europe Direct de la Universitat de Girona (UdG) i tindrà lloc el dimarts 9 de novembre, a les sis de la tarda, al Col·legi d’Arquitectes de Girona.

En format de conversa oberta, aquests espais de trobada entre persones de diferents cultures, disciplines, gèneres i edats proposen que la ciutadania dissenyi futures maneres de viure on s’entrellaça l’art, la cultura, la inclusió social, la ciència i la tecnologia.

En la presentació de la Nova Bauhaus Europea a Girona, el públic podrà conèixer l’estat d’aquesta iniciativa a escala europea, podrà descobrir un projecte pilot aplicable en espais quotidians que existeixen en barris i ciutats, i podrà redibuixar la ciutat imaginada amb la complicitat de la tècnica de Graphic Recording.

“La Nova Bauhaus Europea a Girona” també permetrà els assistents compartir idees sobre un lloc millor per a viure amb altres que posin l’accent en reconnectar-nos amb la natura i implementar solucions sostenibles, recuperar la sensació de pertinença als barris, prioritzar els espais i les persones que més ho necessiten, i analitzar el cicle de vida a llarg termini on els ecosistemes industrials en són les línies principals.

Inscripcions (fins el dia 8 de novembre)