Universitat de Girona > La Facultat de Medicina, pionera en rebre el segell de qualitat internacional de la WFME

Universitat de Girona

El rector de la UdG, Quim Salvi, ha recollit la distinció en un acte al Palau de Pedrables de la mà de la consellera Gemma Geis i el president d'AQU Catalunya, Josep Joan Moreso.

La Facultat de Medicina de la Universitat de Girona (UdG) és la primera universitat pública de l’Estat a rebre el segell de qualitat internacional seguint els estàndards de la WFME. Així s'ha fet públic avui, 27 d'octubre, en un acte que ha tingut lloc al Palau de Pedrables. També ha rebut el segell la Universitat Internacional de Catalunya.

La World Federation for Medical Education (WFME) és una associació mundial creada l’any 1972 que desenvolupa estàndards per a l’educació mèdica i promou l’acreditació de les escoles de medicina de tot el món. AQU Catalunya és la primera agència espanyola i la cinquena europea que aconsegueix aquesta acreditació i, per tant, a partir d’ara totes les Facultats de Medicina que acrediti sota aquests estàndards gaudiran d’aquest reconeixement mundial.

Aquesta acreditació també té efectes per als estudiants que es graduïn a les facultats de Medicina acreditades, com per exemple el fet que a partir de 2024 les persones titulades que vulguin exercir la Medicina als Estats Units s’hauran d’haver graduat en un centre acreditat segons aquests estàndards.

El rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi, ha recollit la distinció aquest matí de la mà de la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, i el president d’AQU Catalunya, Josep Joan Moreso, en el marc de l’acte de commemoració del 25è aniversari d’AQU Catalunya al Palau de Pedralbes, en presència del degà de la Facultat de Medicina, Joan San

En el mateix acte, AQU Catalunya ha distingit els 25 primers centres acreditats institucionalment. L’acreditació institucional representa un sistema més eficient d’avaluació de la qualitat i d’impuls de la millora contínua a les nostres universitats, mitjançant el reforç del paper del centre en la qualitat de les titulacions que s’imparteixen.