Universitat de Girona > La investigadora en Intel·ligència Artificial Beatriz López, finalista als Premis DonaTIC 2021

Universitat de Girona

La investigadora Beatriz López i professora de l'Escola Politècnica Superior de la UdG ha estat una de les tres finalistes de la categoria Acadèmica/Investigadora. La guanyadora ha estat Alícia Fornés.

La investigadora Beatriz López de l’àmbit de la Intel·ligència Artificial ha estat una de les tres finalistes de la categoria Acadèmica/Investigadora dels Premis DonaTIC 2021. El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, ha presidit el lliurament dels premis que ha tingut lloc aquest 13 d'octubre al CosmoCaixa de Barcelona. Beatriz López, comparteix la categoria amb Alícia Fornés i Ana Isabel Perez.

Maria Beatriz López Ibañez és professora del Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la Universitat de Girona i professora de l’Escola Politècnica Superior. La candidatura presentada per la Direcció de la Politècnica l'ha convertit en una de de les 80 candidates participants en l’edició d’enguany, de les quals vuit van ser premiades en les diferents categories.

Finalment, la guanyadora de la categoria Acadèmica/Investigadora ha estat la doctora en Informàtica Alícia Fornés Bisquerra. Aquesta científica impulsa en l'actualitat la creació de la “Catalonia Time Machine”, que té per objectiu crear un simulador computacional per visualitzar milers d’anys d’història de Catalunya. D'altra banda, la seva activitat de recerca també s’enfoca en l’aplicació de les TIC en l’àmbit de la salut. També realitza activitats per fomentar les vocacions STEM entre el jovent.

Beatriz López
Beatriz López ha estat responsable de diferents projectes de recerca en l’àmbit de la Intel·ligència Artificial en sistemes de suport a la presa de decisions (raonament basat en casos), en aprenentatge automàtic (mineria de dades, descobriment del coneixement) i en mètodes d’optimització per l’assignació de recursos. Les aplicacions de la seva recerca es poden extrapolar a l’àmbit de la salut, a processos de negoci (workflows), energia, mobilitat i sostenibilitat. A més, exerceix activament la vessant de divulgadora d’aquest coneixement en tots els àmbits, tal com es pot veure en la seva web: Want to talk? Come to meet me at, disponible en aquest enllaç

Els Premis DonaTIC, organitzats pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, tenen el doble objectiu de reconèixer el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies, i oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) en el futur.

Aquests guardons promouen l’accés de les dones a l’àmbit tecnològic, n’incrementen la presència, reconeixen el paper essencial d’aquelles que ja pertanyen al món TIC i, en definitiva, en fomenten la participació en la construcció de la societat digital amb criteris d’igualtat.