Universitat de Girona > La UdG contribueix a la millora de la senyalització de les escultures públiques de Girona

Universitat de Girona

L’Ajuntament de Girona i l’Associació Amics de la UNESCO de Girona impulsen aquesta iniciativa per tal de protegir i difondre el patrimoni cultural del municipi

Amb motiu del 50è aniversari del cèlebre discurs de Pau Casals a la seu de les Nacions Unides, el 23 d’octubre, l’Ajuntament de Girona inaugurarà una placa identificativa de l’escultura Homenatge a Pau Casals, de Josep Bosch Puy. Amb aquest acte es donarà el tret de sortida al projecte de senyalització de les 156 obres que conformen el parc d’escultures als espais públics de la ciutat i en què la Universitat de Girona (UdG) ha contribuït a través del departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors de l’institut d’Informàtica i Aplicacions i l’investigador Ramon Fabregat.

El projecte és una és iniciativa de l’Ajuntament de Girona i de l’Associació Amics de la UNESCO de Girona, amb la col·laboració de la Diputació de Girona, i té per objectiu general salvaguardar el patrimoni local i recuperar la memòria històrica de Girona. Amb la senyalització de les escultures es pretén apropar la població al seu patrimoni per tal fomentar-ne el coneixement i la seva conservació.

Al llarg dels propers mesos s’instal·larà una placa metàl·lica prop de cada escultura amb les següents dades de l’obra (títol, autor o autora, materials i tècniques, any de realització, qui la va promocionar i si l’obra ha estat apadrinada). A més, cada placa inclourà un codi QR que dirigirà al web-catàleg de l’Ajuntament de Girona Escultures al Carrer, on es pot trobar informació ampliada sobre la història de cada obra, fotografies, la seva localització i informació sobre l’autoria de cada peça. El projecte de senyalització de les escultures públiques comportarà també que es realitzin els treballs necessaris de millora del web web-catàleg esmentat, del qual es preveu completar els continguts i els recursos visuals, així com millorar-ne l’accessibilitat i l’estètica.

A més, per mitjà del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial de les Indústries Culturals i Creatives de Girona i el seu entorn territorial (PECT ICC), l’Ajuntament de Girona i la UdG desenvoluparan una aplicació de difusió del patrimoni de la ciutat. Aquesta app, entesa com un recurs educatiu al voltant del patrimoni, estarà especialment orientada al jovent, i es basarà en l’eina Motiv-ARCHE, una aplicació que utilitza la realitat augmentada per millorar la motivació en l’aprenentatge de temes relacionats amb el patrimoni cultural.