Universitat de Girona > Comunicat de l'ACUP davant l'atac informàtic que ha patit la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Universitat de Girona

Davant l'atac informàtic que ha patit la Universitat Autònoma de Barcelona (en endavant UAB), els rectors i la rectora de les universitats que formem part de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (en endavant ACUP) volem expressar que:

1. Traslladem la nostra solidaritat a tota la comunitat universitària de la UAB que ha vist el seu funcionament greument afectat per aquests fets. Tanmateix, estem convençuts i convençudes que el talent, resiliència i esperit cooperatiu que sempre ha mostrat la comunitat de la UAB els permetran superar amb plena solvència aquesta més que difícil situació.

2. Oferim el suport personal i logístic de totes les institucions que formem l'ACUP per cobrir aquelles necessitats que pugui tenir la UAB en aquesta situació que els ha tocat viure. Aquest suport, començant pels mateixos equips rectorals de les universitats que integrem l'ACUP, és extensiu a totes les eines i personal de les nostres institucions.

3. No cedirem davant cap mena d'amenaça o xantatge que vulgui aprofitar-se de cap universitat que pertanyi a l'ACUP. Quan s'ataca una universitat s'està atacant el conjunt del sistema universitari i, per exensió al país. Denunciem aquestes agressions que no només busquen impedir el nostre normal funcionament sinó també treure rèdit econòmic d'aquestes accions.  Unes accions davant les quals es trobaran, sempre, amb el nostre rebuig frontal i ferm.