Universitat de Girona > La UdG organitza una sessió de cocreació per definir la nova plataforma InnovaGirona

Universitat de Girona

Aquest divendres 8 d’octubre tindrà lloc la primera trobada d’agents clau de la quàdruple hèlix amb l’objectiu de definir la proposta de valor de la plataforma d’innovació oberta del territori gironí, anomenada InnovaGirona.

InnovaGirona, la plataforma d’innovació oberta de la demarcació de Girona promoguda per la Universitat de Girona (UdG), donarà el tret de sortida aquest divendres 8 d’octubre. La plataforma està cofinançada en un 25% per la Diputació de Girona i en un 50% per la Generalitat de Catalunya a través del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020 i s'emmarca en l'Estratègia de recerca i innovació per a l'especialització intel·ligent de CatalunyaRIS3CAT.

La plataforma té per objectiu generar i potenciar els ecosistemes innovadors de la demarcació de Girona mitjançant la col·laboració dels agents de la quàdruple hèlix, afavorint la relació entre ells a partir de l’intercanvi d’idees i de coneixement, el desplegament de projectes col·laboratius i la difusió d’activitats, esdeveniments o projectes rellevants.

A la jornada hi estan convidats els agents clau de la quàdruple hèlix de la demarcació de Girona. En formaran part organismes públics i privats, representants de les entitats estratègiques del territori, personal investigador de la Universitat i l’equip tècnic dels Campus Sectorials.

Durant les quatre hores de la jornada es crearan equips de treball integrats per persones procedents de diferents entitats amb l’objectiu d’obtenir informació de valor que faciliti la creació d’aquesta plataforma.

Cocreació
A partir de la jornada, es definiran els objectius clau de la plataforma i les necessitats de cada tipologia d’usuari, amb la finalitat d'adaptar InnovaGirona a la realitat del territori.

La sessió de cocreació és una oportunitat per escoltar els que seran els principals usuaris d’InnovaGirona. Es debatrà sobre funcionalitats i usos de la plataforma i com aquesta pot ajudar a dinamitzar les relacions entre les diferents institucions i empreses de la demarcació de Girona.

Desenvolupar una dinàmica basada en la cocreació, permet:

• Detectar necessitats reals de les entitats participants
  • Aprofitar el potencial innovador dels agents interessats
  • Enfortir el vincle amb els agents interessats, generant un espai de comunicació directe
  • Definir la comunicació i dinamització d’acord amb les seves opinions, el que redueix els riscos del projecte

El resultat de les jornades serà determinant per a formular una proposta de valor atractiva per als agents de la quàdruple hèlix i obtenir el rendiment esperat d’InnovaGirona.