Universitat de Girona > Unes 80 persones es vacunen en els punts habilitats per Salut a la UdG

Universitat de Girona

Unes 80 persones es vacunen en els punts habilitats per Salut a la UdG

El Departament de Salut i la Universitat de Girona han organitzat dos punts de vacunació: un al Campus Montilivi i un al Campus Barri Vell.

El Departament de Salut ha habilitat dos punts de vacunació sense cita al menjador d'estudiants del Campus de Montilivi i a la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG). Un total de 84 persones s'han pogut vacunar en primera o segona dosi amb Pfizer. En el cas de les persones que els calgui completar la pauta, ho podran fer d'aquí a tres setmanes al mateix lloc.

El punt de vacunació s'ha obert a totes les persones que formen part de la comunitat universitària, així com també la resta de la població –major de 12 anys– de la Regió Sanitària de Girona. En relació als estudiants i personal que estan realitzant una estada o siguin desplaçats de llarga durada d’altres comunitats autònomes també s'han pogut vacunar.

La Regió Sanitària i la Universitat de Girona han sumat esforços per acostar la vacunació de la COVID-19 a la comunitat universitària amb l’objectiu d’iniciar el curs amb el major nombre de persones immunitzades en pauta completa. Amb aquesta iniciativa també es vol facilitar l’accés a la vacuna entre les persones més joves, imprescindibles per assolir la immunitat de grup i iniciar alhora el curs acadèmic amb més seguretat i la màxima presencialitat al campus. Actualment, la cobertura en pauta completa a la Regió de la franja d’edat entre 16 i 19 anys és del 60%, del 52,6% entre 20 i 29 anys i del 54,8% en el grup de 30 a 34 anys.

L’espai sense cita a la Universitat de Girona s'ha afegit als altres set punts vacunals que hi ha distribuïts arreu del territori de la Regió, a les poblacions de Blanes, Calella, Figueres, Girona, Olot, Ripoll i Sant Antoni de Calonge. Aquests punts segueixen vacunant amb cita prèvia, que permet una major planificació als professionals sanitaris, però també ofereixen horaris de vacunació oportunista, que es pot consultar a canalsalut.gencat.cat/vacuna-sense-cita.