Universitat de Girona > El rànquing de Xangai destaca la UdG en turisme, enginyeria ambiental, recursos hídrics i química

Universitat de Girona

El prestigiós rànquing internacional de la Universitat de Xangai ha avaluat més de 1.800 universitats de 93 països diferents.

La classificació global de disciplines acadèmiques (Global Ranking of Academic Subjects - GRAS) de la Universitat de  Xangai del 2021 ha destacat la Universitat de Girona (UdG) en els àmbits del turisme, l’enginyeria ambiental, els recursos hídrics i la química. El rànquing contempla 54 temàtiques diferents classificades en cinc àmbits: Ciències Naturals, Enginyeria, Ciències de la Vida, Ciències Mèdiques i Ciències Socials. Hi participen més de 1.800 universitats de 93 països i regions diferents, d’un total de 4.000.

A nivell mundial, la UdG destaca a l’apartat de Ciències Socials en Gestió Hotelera i Turisme, on es troba entre les posicions 101-150 mundials sobre 500. La UdG situa en la 9a posició a nivell de l’Estat (sobre 19) conjuntament amb la Universidad Autónoma de Madrid, la Universidad de Castilla-la Mancha i la Universidad de Zaragoza.

En l’àmbit de l’enginyeria, concretament en l’apartat de Ciència i Enginyeria Ambiental, la UdG es troba en la posició 151-200 a nivell mundial.  A nivell estatal, es classifica en primera posició (d’un total de 16 universitats) i comparteix el lloc amb la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Barcelona.

També en l’àmbit de l’enginyeria, en la disciplina de Recursos Hídrics, la UdG ocupa la posició 151-200 a nivell mundial. Aquesta correspon al 5è lloc a nivell estatal, al costat de la Universidad de Córdoba.

Finalment, en l’àmbit  de les Ciències Naturals, en el camp de la Química, la Universitat de Girona es troba en la posició 201-300 a nivell mundial. Aquesta posició representa la 6a a nivell estatal, compartida amb quatre universitats més.

El rànquing complert és a: https://www.shanghairanking.com/rankings/gras/2021