Universitat de Girona > La UdG se solidaritza amb l'estudiant Òscar Campos

Universitat de Girona

La UdG se solidaritza amb l'estudiant Òscar Campos

COMUNICAT

La Universitat de Girona mostra la seva solidaritat amb Òscar Campos, estudiant de la Universitat de Girona, que acaba de ser detingut pels Mossos d’Esquadra per fer-lo comparèixer davant del jutge que investiga les mobilitzacions de la tardor del 2019.

En les mobilitzacions de protesta van participar milers de ciutadans amb la intenció de mostrar la seva disconformitat amb les resolucions judicials i la situació política que vivia el país. Com a conseqüència d'aquelles mobilitzacions a Catalunya hi ha 316 persones investigades, entre elles, Òscar Campos.

Entenem que els ciutadans que van participar en les mobilitzacions exercien el seu dret a reunió i manifestació contra unes sentències que consideraven injustes. Per aquest motiu, demanem la seva immediata posada en llibertat, l’arxivament de la investigació, i que es posi punt final a aquesta dinàmica de vulneració de drets bàsics. El respecte als drets fonamentals i el recurs a la negociació i el diàleg són la base del sistema democràtic.

Instem les autoritats a posar fi a la persecució de les persones que varen manifestar-se, el respecte al dret de protesta i manifestació, i animem tota la comunitat universitària a mostrar la seva solidaritat amb les persones represaliades.