Universitat de Girona > L’ERAM impartirà el primer grau en Comunicació 100 % en anglès de Catalunya

Universitat de Girona

L’Escola Universitària ERAM, centre adscrit de la Universitat de Girona (UdG), amplia l'oferta formativa amb l’únic grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia 100 % en anglès de Catalunya. Amb aquest nou grau l’ERAM tindrà tres graus que es retroalimenten per ser més proactius i creatius. El nou grau estarà disponible pel curs acadèmic 2021-2022 amb només 20 places disponibles.

El nou grau té l'objectiu de formar professionals de perfil polivalent que reclamen determinats segments estratègics de la indústria audiovisual en el marc de les noves exigències, formats directament en llengua anglesa. Aquests professionals són el dissenyador multimèdia, el realitzador audiovisual i el director de projectes audiovisuals i multimèdia. L'assoliment de les matèries en anglès facilitarà la inserció laboral dels estudiants a escala internacional. Així mateix el nou grau oficial de la UdG també serà un reclam per tot l’alumnat internacional que vol seguir els seus estudis a Catalunya.

El nou grau està dividit en quatre cursos. Els dos primers anys es realitzen matèries generals i els dos següents matèries segons l’itinerari triat d'entre els cinc que s'ofereixen: cinema, fotografia, disseny gràfic, disseny interactiu i animació, 3D i VFX.

Potenciant la internacionalització
Un dels objectius del nou grau és potenciar la internacionalització de l’alumnat, amb l’assoliment de les matèries en anglès. L’alumnat podrà optar a realitzar un top-up, una doble titulació a diferents universitats d'Anglaterra. Amb la doble titulació l’alumnat es podrà obrir un futur laboral fora de la Unió Europea amb una titulació vàlida al món anglosaxó.

El director de l’ERAM Miquel Bisbe ha destacat que per la tipologia dels estudis artistics l’intercanvi cultural internacional ajudarà els estudiants a créixer professionalment.

El vicerector de la UdG José Antonio Donaire en la presentació del nou grau ha destacat que s’emmarca en l’estratègia d’internacionalització de la UdG, que treballa en la possibilitat d’obrir nous graus propis en llengua anglesa, seguint els requeriments de la Unió Europea i de la Direcció General d’Universitats.