Universitat de Girona > Núria Oliver rep el Premi Rei Jaume I en Noves Tecnologies

Universitat de Girona

Núria Oliver rep el Premi Rei Jaume I en Noves Tecnologies

Núria Oliver forma part dels consells assessors del Campus Robòtica i de l’Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial de la Universitat de Girona.

Núria Oliver, membre dels consells assessors del Campus Robòtica i l’Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial de la Universitat de Girona (UdG) ha estat guardonada amb el Premi Rei Jaume I en Noves Tecnologies de la Fundació Rei Jaume I, aquest 8 de juny.

La llista de persones premiades en la 33a edició dels Premis Rei Jaume I s'han anunciat en un acte formal al Palau de la Generalitat de la Comunitat Valenciana. També s'ha distingit Licia Verde, en la categoria d'Investigació Bàsica; Antonio Cabrales, en Economia; Eduard Batlle, en Investigació Mèdica; Fernando Valladares, en Protecció del Medi Ambient; i Benito Jiménez, en el premio al Emprenedor.

Nuria Oliver és doctora en Intel·ligència Artificial pel MIT, co-fundadora i vice-presidenta de ELLIS (European Laboratory for Learning and Intelligent Systems), co-fundadora de la unitat ELLIS Alacant, comissionada de Presidència per a l’estratègia d’IA i les ciències de dades contra el COVID-19, Chief Data Scientist en Data Pop Alliance, Chief Scientific Advisor a l’Institut Vodafone, consellera independent en Bankia, membre de la Reial Acadèmia d'Enginyeria.

El seu treball en el modelat computacional del comportament humà utilitzant tècniques d’Intel·ligència Artificial, la interacció persona-màquina, la informàtica mòbil i l'anàlisi de Big Data –especialment pel bé social– és conegut internacionalment amb més de 180 publicacions científiques, citades més de 19.000 vegades. Deu dels seus articles científics han estat nomenats o guanyadors de premis a millor article científic. Inventora de 41 patents, la seva feina ha rebut desenes de premis i reconeixements. Oliver creu en el valor de la tecnologia per millorar la qualitat de les persones, tant individualment com col·lectiva, i dedica la seva vida professional a aconseguir-ho.