Universitat de Girona > L’ICE vol trencar estereotips i caminar cap a la coeducació amb la VII Jornada d’FP

Universitat de Girona

Prop de 200 docents de l’àmbit de la formació professional es reuneixen avui per impulsar la superació dels estereotips de gènere vinculats als estudis d’FP i a les professions. La jornada és en línia i compta amb la participació de la Directora General d’Igualtat de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata Solsona.

L’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach de la Universitat de Girona (UdG) organitza avui la VII Jornada d’FP sota  el lema “Trenquem estereotips”. La trobada ha aplegat professorat d’FP, amb prop de dues-centes persones inscrites de tot Catalunya, amb l’objectiu d’apropar aquests estudis a un enfocament basat en la coeducació i per analitzar l’estat actual dels estereotips professionals.

La jornada ha tingut lloc en línia i ha comptat amb un programa de ponències, taules rodones i tallers amb la participació de la Directora General d’Igualtat de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata Solsona; la xef i divulgadora de cultura culinària, Carme Ruscalleda Serra; i l’emprenedora i directora de Qstura, Sílvia Castelló Duran, entre d’altres. Per part de la UdG, hi han assistit la Vicerectora de Territori i Compromís Social de la UdG, Sílvia Llach Carles; i el director de l’ICE, Josep Duran Carpintero, a més d’investigadores com Teresa Puig Miquel o M. Àngels Pèlach Serra, que també és la directora de l’Escola Politècnica Superior.

“Amb aquesta jornada volem impulsar la superació dels estereotips de gènere vinculats als estudis d’FP i a les professions”, afirma el director de l’ICE. Josep Duran Carpintero afegeix: “Volem oferir la mateixa igualtat d’oportunitats a noies i nois, dones i homes, tenint en compte i respectant les diferències de gènere, disminuint tant com sigui possible els efectes i conseqüències d’una educació sexista”.

A la trobada s'han presentat les novetats en les línies estratègiques del Departament d'Educació i s'han donat a conèixer noves eines i metodologies en coeducació útils per al professorat d'FP. Les jornades d'FP són una activitat anual que té lloc sempre el mes de juny, i s’adreça a professorat de totes les famílies professionals per compartir experiències i modelar el present i el futur de l’educació professional.