Universitat de Girona > El primer concurs de recitació de textos literaris premia deu alumnes gironins

Universitat de Girona

El primer concurs de recitació de textos literaris premia deu alumnes gironins

El concurs inclou poesia, prosa i teatre, i està organitzat per la UdG, l’Ajuntament de Girona i el Departament d’Educació. L’objectiu del concurs és impulsar la lectura en català i promoure el grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UdG.

El Grau de Llengua i Literatura Catalanes i l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona (UdG) juntament amb l’Ajuntament de Girona i els Serveis Territorials del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya han organitzat un concurs de recitació de textos literaris obert a estudiants de batxillerat.

La primera edició del concurs ha lliurat els seus premis a la Facultat de Lletres de la UdG aquest dimecres al vespre amb la presència de la vicerectora de Territori i Compromís Social de la UdG, Sílvia Llach; el director dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a Girona, Martí Fonalleras; i el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats.

El concurs s’ha organitzat en tres categories: poesia, teatre, i lliure i prosa. Jana Ros (INS Alexandre Deulofeu), Sofia Edoghayobare (INS Salvador Espriu), Jaume Roger (INS Santiago Sobrequés) i Marina Ribas (INS Montilivi) han resultat premiats en la categoria de poesia. En teatre, els participants millor valorats han estat Arnau Guerrero (INS Alexandre Deulofeu), Berta Campeny i Marc Pérez (tots dos, de l’INS Santiago Sobrequés). Finalment, Aina Chan Mas (INS La Garrotxa), Geòrgia Margalef (INS Jaume Vicens Vives) i Guim Oliver (INS Santiago Sobrequés) han estat guardonats en la categoria de textos lliures i prosa.

La finalitat del concurs és impulsar la lectura en català i, també, promoure el grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UdG. Per això, el concurs ha comptat amb una primera fase en què l’Aula de Teatre de la UdG, docents i estudiants universitaris de la UdG, i membres d’Espais Escrits han preparat càpsules de formació sobre recitació en vídeo i que han fet arribar als instituts.

Dels 190 estudiants de les comarques gironines i de l’àrea d’influència de la UdG que s’han inscrit al concurs, finalment, 91 joves de 12 instituts han fet el pas d’enregistrar en vídeo setanta recitacions per poder optar als premis.

En aquestes recitacions s’han presentat textos clàssics antics (Eurípides, Joanot Martorell o William Shakespeare), moderns (Àngel Guimerà, Josep Carner o Mercè Rodoreda) i actuals (Joan Margarit, Irene Solà o Estel Solé). “Les ganes i la competència que hi han posat els estudiants ha estat molt alta”, assegura el coordinador del grau en Llengua i Literatura Catalanes de la UdG i un dels responsables del concurs, Xavier Renedo.

L’Ajuntament de Girona ha obsequiat els deu guanyadors amb una entrada als espectacles “Trama” i  “Estat d’emergència” del Teatre Municipal.