Universitat de Girona > Professionals i experts debaten sobre el turisme al Mediterrani en l'era COVID-19

Universitat de Girona

La trobada ha tingut lloc de manera virtual organitzada per la xarxa UNIMED SubNetwork Mediterranean Tourism, la qual està coordinada conjuntament per la Universitat de Girona i la Universitat de Jordània. Una de les principals conclusions és que l'increment de la mobilitat es començarà a notar cap al 2022 - 2023 i fins al 2030.

Professionals i experts del sector turístic d'universitats internacionals han participat al seminari "Crisis Management during the COVID-19 Era: The Experience of the Mediterranean Tourism Sector” per debatre i reflexionar sobre la gestió de la crisi de la COVID-19 en el sector turístic, especialment, a la zona del Mediterrani. La trobada virtual ha tingut lloc aquest 21 d'abril i ha estat organitzada per la xarxa UNIMED SubNetwork Mediterranean Tourism. Entre les universitats assistents, Universitat de Girona hi ha participat com a coordinadora de la xarxa, juntament amb la Universitat de Jornània, i ha estat representada per la coordinadora del Màster en Turisme Cultural i professora de la Facultat de Turisme, Konstantina Zerva.

En la jornada, els professionals han aportat punts de vista sobre quin hauria de ser el full de ruta del turisme per poder sortir de la crisi provocada per la COVID-19.

Les conclusions de la jornada inclouen que cal acceptar i enfocar un comportament modest, pensant en un increment de la mobilitat cap al 2022 - 2023 i fins al 2030. Aquest enfocament té en compte el turisme intel·ligent (Smart Tourism) i la incorporació de les noves tecnologies que ofereixen seguretat i noves experiències turístiques com a atractiu a incrementar la mobilitat entre els viatgers. També es va consensuar que el sector turístic no ha patit una crisi generalitzada, sinó que ha estat una realitat diferent en funció del territori, ja que el turisme com a activitat s’adapta a les adversitats. Segons els experts, en el futur es parlarà de "nòmades digitals" en lloc de "turistes" -tal com es coneix convencionalment en l'actualitat- per un canvi en el model de ciutadania.

Tant els països del nord com del sud del Mediterrani han creat estratègies de reacció similars: generar confiança perquè els turistes es puguin sentir segurs quan viatgen.

Els professionals i experts que han participal al webinar han estat el professor de la University of Bournemouth (Regne Unit), Dimitrios Buhalis; el professor de la University of Alexandria (Egipte) i de la University of Technology and Applied Sciences (Oman), Islam Salem, el professor de la Unviversitat de les Illes Balears, Italo Arbulú; i, el CEO d'inAtlas. Big Data & Location Analytics, Luis Falcón Martínez de Marañón.