Universitat de Girona > Més d’un miler d’estudiants d’instituts i centres formatius participen al Joc de Borsa 2021

Universitat de Girona

El Joc de Borsa és una activitat de caràcter acadèmic per descobrir el món borsari i el finançament responsable de les empreses. Trenta-nou centres, entre instituts i centres formatius, participen en la tercera edició d’aquesta iniciativa.

La tercera edició del Joc de Borsa de la Universitat de Girona (UdG) ha aconseguit una nova participació rècord: 1.059 estudiants preuniversitaris competeixen des de l’1 de febrer fins al 30 d’abril en aquesta activitat de caràcter acadèmic per descobrir el món borsari.

El Joc de Borsa està organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach, la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i Renta4 i es dirigeix a l’alumnat de 1r de batxillerat que facin l’optativa d’Economia i a l’alumnat de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior i CFA, que hi participen de manera individual.

L’objectiu del Joc de Borsa és, des d’una perspectiva lúdica, oferir un complement pedagògic per l’estudi del finançament de les empreses de manera responsable. Dins la simulació del joc de borsa, els docents poden escollir les activitats més adients per avaluar l’alumnat. Segons les indicacions generals del concurs, els participants només poden invertir en empreses de l’IBEX 35, dins l’horari borsari, i disposen de 60.000 euros virtuals. Setmanalment, han de fer obligatòriament un mínim de cinc operacions.

Hi participen els trenta-nou centres educatius següents: CFA Girona, CFA La Selva, CFA Palafrugell, CFA Sant Feliu de Guíxols, CFA Ripollès, Institut Abat Oliba, Institut Anton Busquets i Punset, Institut Baix Empordà, Institut Bosc de la Coma, Institut Cap Norfeu, Institut Castelló d'Empúries, Institut Cendrassos, Institut de Cassà de la Selva, Institut de Celrà, Institut de Palamós, Institut Frederic Martí Carreras, Institut Illa de Rodes, Institut Llagostera, Institut Llançà, Institut Montgrí, Institut Montilivi, Institut Montsacopa, Institut Montsoriu, Institut Narcís Xifra Masmitjà, Institut Narcís Monturiol, Institut Olivar Gran, Institut Pere Borrell, Institut Rafael Campalans, Institut Ramon Coll i Rodés, Institut Ridaura, Institut Sa Palomera, Institut Salvador Espriu, Institut Sant Feliu de Guíxols, Institut Santa Coloma de Farners, Institut Santa Eugènia, Institut Serrallarga, Institut Vallvera, Institut Vescomtat de Cabrera i Institut Vilablareix.

Quan acabi el període de participació, es lliuraran sis premis, tres a les puntuacions més altes per a l’alumnat de batxillerat i tres a les puntuacions més altres per a l’alumnat de cicles formatius o CFA. Les persones que quedin finalistes, competiran organitzats en comarques durant el mes d’abril i, a finals de maig, la classificació final es publicarà al web https://www.udg.edu/ca/ice.