El COI avala la investigación del Centro de Estudios Olímpicos de la Universidad de Girona
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

El COI avala la recerca del Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

El Comitè Olímpic Internacional reconeix la Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, després que aquesta hagi superat l'avaluació corresponent i complert les normes per als "Centres universitaris d'estudis i investigació olímpica".

Des dels anys 80, un nombre creixent d'universitats i Comitès Olímpics Nacionals (CONs) han respost a l'interès acadèmic per temes relacionats amb l'Olimpisme creant Centres universitaris d'Estudis i de Recera al voltant de l'Olimpisme. Aquests centres tenen com a objectiu promoure la docència, investigació, publicacions i conferències sobre el Moviment Olímpic i els Jocs Olímpics.

El 2020, el Comitè Olímpic Internacional (COI) va establir les “Directrius per als centres acadèmics d’estudis i investigacions olímpiques”, que pretenen proporcionar un marc clar per als OSC amb seu a la universitat, assegurant l’alineació completa amb la Carta Olímpica, tot respectant la seva independència pel que fa a les activitats acadèmiques.

Després del desplegament d’aquestes noves directrius i d’un posterior procediment de revisió individual, el Centre d’Estudis Olímpics del COI ha publicat la llista actualitzada de Centres d'Estudis Olímpics (CEOs) acadèmics conformes, un d'ells, la Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona. En fer-ho, es vol destacar el paper important dels CEOs acadèmics en la creació i foment de l’interès i el coneixement sobre el Moviment Olímpic entre la comunitat universitària i facilitar els intercanvis i la col·laboració entre investigadors, professors i estudiants que comparteixen un interès comú en els estudis olímpics.

Centres d'Estudis Olímpics reconeguts pel Comitè Olímpic Internacional

El CEO de la Universitat de Girona es va crear l'any 2014, i està integrat a la Càtedra d'Esport i Educació Física.