El investigador del IQCC Xavi Ribas recibe la ayuda ICREA Academia por tercera vez
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

L'investigador de l'IQCC Xavi Ribas rep l'ajut ICREA Acadèmia per tercera vegada

Els guardons distingeixen la tasca de recerca del professorat que desenvolupa la seva activitat a les universitats públiques catalanes i, alhora, contribueixen a retenir el talent investigador dins el sistema universitari de Catalunya.

La Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) ha distingit el talent de 30 investigadors i investigadores del sistema universitari català amb el lliurament de les distincions ICREA Acadèmia.

Els guardons ICREA Acadèmia, que enguany arriben a la dotzena edició, corresponen a la convocatòria 2020 i premia l’excel·lència de la recerca del professorat que desenvolupa la seva activitat en alguna universitat pública catalana. Alhora, contribueixen a retenir el talent investigador dins el sistema universitari de Catalunya.

L’investigador del grup de recerca Química bioinspirada, supramolecular i catàlisi (QBIS-CAT) de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi (IQCC) de la Universitat de Girona (UdG) Xavi Ribas és un dels científics reconeguts amb aquest guardó. De fet, és la tercera vegada que el químic rep aquesta distinció (2010, 2015 i 2020).

Amb el reconeixement com a investigadors ICREA Acadèmia, els guardonats rebran 40.000 euros anuals cadascun, durant un període de cinc anys. Aquestes distincions estan destinades al professorat universitari que fa recerca i docència i, en especial, al que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

Actualment, hi ha quatre investigadors de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi (IQCC) de la Universitat de Girona (UdG) amb aquest reconeixement: Xavi Ribas (2020), Anna Company (2019), Albert Poater (2019) i Miquel Costas (2018).