Universitat de Girona > Un estudiant banyolí aconsegueix la medalla de bronze a l’Olimpíada de Biologia de Catalunya

Universitat de Girona

La Facultat de Ciències ha participat en l’organització de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya. Hi han participat 27 estudiants de sis instituts de les comarques gironines i, per primera vegada, ha tingut lloc en format virtual.

La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UdG) ha participat en l’organització de la prova teòrica de la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya 2021 (OBC).

La prova teòrica corresponent a la fase catalana es va desenvolupar de manera simultània i virtual, el dimecres 3 de febrer. Cada centre educatiu participant, sis en total, va acollir la prova a les seves instal·lacions, motius sanitaris ateses les mesures de contenció de la COVID-19. En aquesta edició tan especial de l’OBC hi ha participat 27 alumnes d’instituts de les comarques del Pla de l’Estany, Alt Empordà, Gironès i La Selva.

Els tres primers classificats han estat Marc Ribas Pacheco (Institut Pere Alsius i Torrent, Banyoles), Pau Rocabert (Institut Jaume Vicens Vives, Girona) i Clara Carlàs Garriga (La Salle, Girona). D’aquests, Marc Ribas Pacheco ha obtingut la medalla de bronze.

Els finalistes són els 20 primers classificats del total de 282 participants de 91 centres de tota Catalunya. La proclamació dels guanyadors i el lliurament de premis realitzat de manera virtual ha tingut lloc aquest 10 de febrer i es pot veure al web de la OBC.

Els cinc millors classificats participaran de l’Olimpíada Española de Biologia que es farà telemàticament des Bilbao, de l’11 al 14 de març.