Universitat de Girona > Estudiants de batxillerat compartiran els resultats del treball de recerca al Congrés CRACS

Universitat de Girona

El 9è Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS) tindrà lloc el 24 de març amb una edició totalment virtual. Vint-i-cinc estudiants de segon de batxillerat presentaran la seva recerca davant un tribunal format per investigadors i investigadores de la UdG.

El Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS) de la Universitat de Girona (UdG) arribarà aquest mes de març a la 9a edició amb l’objectiu de descobrir el talent científic dels estudiants de Batxillerat. L’esdeveniment tindrà lloc de manera virtual el 24 de març. Un tribunal format per investigadors i investigadores de la UdG escoltarà les defenses dels treballs de recerca de 25 participants curosament seleccionats i decidirà tretze guardons, entre ells, el Premi CRACS 2021.

El Congrés CRACS simula un congrés científic a petita escala. En aquest cas, però, els protagonistes no són científics sèniors internacionals sinó els joves preuniversitaris catalans. En aquest espai de trobada, els estudiants compartiran els resultats del seu treball de recerca. La finalitat és posar en comú l’esforç realitzat per cada participant en la seva investigació i divulgar-ne les seves aportacions.

“La recerca representa un pilar fonamental de la UdG, per tant, el foment de les vocacions científiques és imprescindible per tal que apareguin noves generacions d’investigadors i investigadores que contribueixin a fer del món un bon lloc per viure-hi”, segons la Delegada del Rector per a la Promoció i la Divulgació, Sílvia Simon.

La convocatòria d’enguany ja està oberta a la recepció de sol·licituds. Els estudiants que hi vulguin participar hauran d’enviar, abans del dia 18 de febrer, un vídeo explicant el seu treball de recerca en tan sols dos minuts. D’entre tots els vídeos presentats, se’n seleccionaran vint-i-cinc. Els finalistes defensaran la seva recerca i respondran les preguntes del tribunal que, a més de científics i científiques de diferents àmbits de coneixement, comptarà amb representants del Consell d’Estudiants de la universitat, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i de l’Àrea de Comunicació i Relacions Institucionals de la UdG.

Congrés en format virtual
Amb motiu de la situació excepcional atesa la pandèmia de la COVID-19, el Congrés CRACS tindrà lloc en format virtual. L’edició de l’any passat havia estat preparada per ser presencial però es va haver de suspendre en coincidir amb els primers dies confinament domiciliari. No obstant això, el tribunal va anunciar els premis corresponents. Com a novetat, aquest any “el Congrés recuperarà la defensa dels treballs i la interacció amb el tribunal, una de les principals raons de ser de l’esdeveniment”, afirma Sílvia Simon.

Un cop avaluada la feina i defensada la recerca per part dels estudiants finalistes el tribunal atorgarà tretze premis. El guardó principal és el Premi CRACS 2021, el qual valorarà l’originalitat i la metodologia de la recerca, la capacitat de síntesi, el rigor acadèmic, l’estructuració del treball, l’adequació de les fonts d’informació, i la innovació i creativitat del vídeo. El premi està dotat amb 1.500 euros i, com la resta de guardons, s’aplicarà com a descompte a la matrícula del curs 2021/22 de qualsevol estudi impartit a la UdG.

El CRACS també lliurarà els premis a la Millor Defensa, Millor Recerca de l’Àmbit Científic, Millor Recerca de l’Àmbit Humanístic, Millor Recerca de l’Àmbit de la Salut, Millor Recerca de l’Àmbit Social, Millor Recerca de l’Àmbit Tecnològic, Millor Recerca en Perspectiva de Gènere , al Vídeo més creatiu, al Compromís Social i a l’Emprenedoria. Es convocarà també el Premi del Públic que recaurà en l’autor del vídeo que aconsegueixi més “m’agrada” als vídeos que es podran veure al YouTube institucional de la UdG. Aquests guardons estan valorats en 500 euros. Finalment, el congrés farà una menció especial al centre educatiu que obtingui més treballs seleccionats.