Universitat de Girona > Un projecte sobre violència masclista i infants, premiat per La Caixa Foundation

Universitat de Girona

Liderat per la investigadora de la UdG Carme Montserrat, l'objectiu del projecte "SomAquí!" és donar un rol actiu als infants en la creació d'una eina de detecció precoç de la violència masclista en l'entorn familiar. El projecte és un dels 15 guanyadors en una convocatòria competitiva internacional.

El projecte "SomAquí! Detecció de la violència masclista des de la perspectiva dels infants (detecting gender-based violence from children’s perspective)" és un dels 15 guanyadors de la convocatòria competitiva de la Social Research Call 2020 de «la Caixa» Foundation. Aquest projecte té com a objectiu crear una eina per a la detecció precoç a les escoles de la violència masclista que els infants viuen a casa, donant als nens i les nenes un rol actiu en la detecció del problema, la cerca de suport i, en definitiva, en la disminució d’aquest problema social.

La investigació pretén reunir una mostra representativa d’infants i adolescents d’entre 9 i 16 anys de Catalunya, amb la finalitat de conèixer com conceptualitzen la violència masclista i quins elements del context escolar poden esdevenir suports clau per a la seva detecció precoç. Durant els dos anys de durada del projecte, es treballarà amb dos grups assessors d’experts d’infants i adolescents en l’elaboració d’instruments, la discussió de resultats i la construcció del model de detecció, situant la seva perspectiva al centre de la investigació.

La recerca té una dotació per part de La Caixa Foundation de 100.000€ i s’iniciarà l’1 de gener de 2021 fins el 31 de desembre de 2022. La Dra Carme Montserrat n’és la investigadora principal i es durà a terme conjuntament amb l’equip de recerca Liberi de la Universitat de Girona (UdG). El projecte tindrà la col·laboració de la Secretaria d’Infància, Adolescència i Joventut de la Generalitat de Catalunya.