Universitat de Girona > Un diàleg organitzat per la Catedra RSU inicia els actes de la UdG per l’Any Pallach

Universitat de Girona

La Universitat de Girona se suma a la reivindicació de la figura de Josep Pallach, un dels noms més importants de la pedagogia catalana del segle XX, professor del Col·legi Universitari de Girona i promotor de l'Institut de Ciències de l'Educació.

La Càtedra de Responsabilitat Social Universitària (RSU) de la Universitat de Girona (UdG) ha organitzat “Dialoguem sobre Josep Pallach, un exemple de compromís social”, el primer dels actes que la institució dedicarà a reivindicar la figura d’aquest gran pedagog català del segle XX.

La professora adjunta de Josep Pallach i exinspectora d’Ensenyament, Marta Ros; l’exconsellera d’Ensenyament i de Benestar i Família i alumna de Pallach, Irene Rigau; i el catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la UdG, Moisès Esteban, conversaran sobre la vessant més compromesa del pedagog.

“De Josep Pallach són força conegudes les seves aportacions al món de l’educació i la política i no tant el seu compromís social; per això, hem volgut fer aquesta aportació a l’Any Pallach, centrant-nos en aquest aspecte”, explica la directora de la càtedra M. Rosa Terradellas. D’aquesta manera, la Càtedra de RSU també reprèn el cicle de debats DIALOGUEM.

La conversa es podrà seguir en directe en aquest enllaç.

“La UdG no hi podia faltar”
A més de ser una de les figures importants de la pedagogia catalana del segle XX, Josep Pallach va exercir com a professor del Col·legi Universitari de Girona. També va promoure la creació de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdG, en va ser el primer director i avui porta el seu nom. Per tot això, “la UdG no podia faltar” en la celebració de l’Any Pallach, tal com afirma la vicerectora de Territori i Compromís Social, Sílvia Llach.

Per contribuir a la commemoració, la UdG ha organitzat un seguit d’iniciatives que comencen la setmana vinent i continuaran durant el mes de febrer. Hi participen la Facultat d'Educació i Psicologia, l'Institut de Ciències de l'Educació, l'Institut de Recerca Educativa, la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària i la Càtedra de Renovació Pedagògica, sota la coordinació del Vicerectorat de Territori i Compromís Social i amb la complicitat de la Fundació Pallach, que està estretament vinculada a la UdG. Segons la vicerectora, “aquesta manera de treballar és pròpia de la UdG: sumant voluntats i establint connexions sòlides entre les persones i unitats que la integren i amb el territori”.