Universitat de Girona > 10 anys d'història de l'Escola de Doctorat de la UdG

Universitat de Girona

10 anys d'història de l'Escola de Doctorat de la UdG

Va ser la primera Escola de Doctorat de les universitats catalanes i espanyoles.

Aquest 18 d’octubre s'han celebrat els 10 anys des de la creació de l’Escola de Doctorat. La de la Universitat de Girona va ser la primera Escola de Doctorat de les universitats catalanes i espanyoles. La seva creació va ser aprovada pel Consell de Govern de la UdG en la sessió 8/10 del dia 27 de setembre de 2010 i ratificada en la sessió 3/10, de 18 d’octubre, pel ple del Consell Social.

El 23 de novembre de 2010 la rectora de la UdG Anna M. Geli, va nomenar el Dr. Miquel Solà com a director de l’Escola de Doctorat i i el delegat de la rectora per a temes de doctorat ,el Dr. Josep M. Terricabras. Poc després es va publicar el RD 99/2001, de 28 de gener de 2011, pel qual es regulaven els ensenyaments oficials de doctorat a Espanya i, en particular, l’organització dels estudis de doctorat a partir de les Escoles de Doctorat.

Un moment molt important per a l’Escola va ser la inauguració de la primera seu a la Biblioteca de Montilivi el 18 de novembre de 2011. El 23 de novembre de 2014 el rector de la UdG, Sergi Bonet, va nomenar la Dra. Elisabeth Pinart com a directora de l’Escola de Doctorat i es va canviar la ubicació de l’Escola de Doctorat que es va traslladar al Parc Científic i Tecnològic.

El 29 de desembre de 2017 el rector, Joaquim Salvi, va nomenar a Miquel Solà com a tercer director de l’Escola de Doctorat. L’1 de maig de 2019 la seu de l’Escola de Doctorat va tornar al Campus de Montivili i es va traslladar al CIAE. Més recentment es va nomenar el sotsdirector de l’Escola de Doctorat, Dr. Germà Coenders.

L’1 de juliol de 2020 la universitat va rebre l’acreditació definitiva de tots els programes de doctorat de la UdG. La Universitat de Girona juntament amb Universitat Pompeu Fabra són les dues úniques universitats catalanes que actualment tenen tots els programes de doctorat acreditats.

Aquest 13 d'octubre de 2020, amb la lectura de la tesi de la Dra. Maria Josep Coromines, titulada La rellevància de l'experiència relacional per al benestar subjectiu de la infància: anàlisi de l'entorn familiar, escolar i local, la UdG ha assolit la tesi número 1.000 des de la creació de l'Escola de Doctorat.

La distribució de les primeres 1.000 tesis doctorals entre els diferents programes de doctorat és la següent:

Programa de doctorat

Nombre de tesis doctorals

Ciència i Tecnologia de l'Aigua

Medi ambient

Química

Biologia Molecular, Biomedicina i Salut

Dret, Economia i Empresa

Turisme

Humanitats, patrimoni i estudis culturals Educació

Educació

Psicologia, salut i qualitat de vida