Universitat de Girona > Sistemàtica per a l'anàlisi de resultats d'activitats educatives a les institucions museístiques

Tesi doctoral de Josep Bosch Bonacasa: "Sistemàtica per a l'anàlisi de resultats d'activitats educatives a les institucions museístiques". Direcció: Dra. Rosa Maria Medir Huerta. Institut de recerca educativa

L'educació als museus té aspectes comuns amb l'educació formal. L'objectiu d'aquesta tesi és definir una sistemàtica per al disseny i l'avaluació d'activitats educatives que permeti a dissenyadors i avaluadors millorar els resultats. Per a fer-ho, es proposa un model conceptual (llenguatge), una representació visual de les activitats educatives, i una eina informàtica desenvolupada sobre aquests conceptes que permetria gestionar el disseny i l'avaluació d'aquestes activitats.
El model conceptual deriva de l'estudi de la cognició humana i també dels encerts dels llenguatges i les eines software de disseny d'instrucció existents. També s'han definit els paràmetres que podrien ser útils a un avaluador i s'han cercat i classificat els diferents sistemes d'avaluació que permeten l'obtenció d'aquests paràmetres.
El model conceptual s'ha implementat a un prototipus de programa informàtic. El prototipus permet definir el disseny i les execucions de les activitats educatives. També permet gestionar les avaluacions i els càlculs de diversos paràmetres. Per definir la versió final del prototipus i el model conceptual, es van efectuar diverses proves de funcionament consistents en analitzar el comportament del prototipus davant de casos reals. El model conceptual i el prototipus es van anar adaptant segons els resultats d'aquestes proves. El resultat final és un model conceptual que permet gestionar el disseny i l'avaluació d'activitats educatives de manera sistemàtica, i així, ser útil per a l'anàlisi d'activitats educatives.