Universitat de Girona > Analitzar els drets reconeguts de les persones refugiades a l'Equador i Espanya

Analitzar els drets reconeguts de les persones refugiades a l'Equador i Espanya

Tesi doctoral de Yusmany Puerta Martínez: "Asilo y refugio: derechos universales del individuo más alla´de sus fronteras nacionales. Estudio comparado entre España y Ecuador, con atención especial a los derechos sociales de los refugiados". Direcció: Dr. Ferran Camas Roda. Departament de Dret Privat

La següent investigació te com a objectiu analitzar de forma comparada els drets reconeguts de les persones que sol·liciten i reben la condició de refugiades a l'Equador i Espanya, mitjançant l'estudi de les normes nacionals e internacionals vigents, la doctrina i la jurisprudència. Els drets de les persones refugiades han estat guanyant protagonisme degut a les altes xifres de persones que arriben sol·licitant protecció internacional a cadascun d'aquests països. Equador en aquests moments a la capçalera d'Amèrica del Sur la major xifra de refugiats, i Espanya a tercer a nivell mundial en sol·licitud de refugi. Harmonitzar les polítiques públiques sobre refugi en el context de les circumstàncies i ordenaments jurídics nacionals amb la normativa internacional és un dels reptes en ambdós països. L'acolliment de refugiats, així com els mecanismes per garantir els drets socials, com el treball i la seguretat social, són desafiaments que els dos estats enfoquen amb prioritat. Per això, tota aportació que es realitzi, ja sigui material o doctrinal, com és el cas d'aquest treball, pot contribuir a una millor protecció dels drets de milions de persones que en l'actualitat fugen dels seus països d'origen o residencia per a causes alienes a la seva voluntat en cerca de protecció internacional.