Investiga > INNOGET: Cerca de noves tecnologies per recollir la humitat en condicions adverses

Investiga

El consell de recerca, desenvolupament i innovació de Qatar cerca noves tecnologies per recollir la humitat en condicions adverses. El Fons d'inversió Qatarí Hassad Food, que té inversions comercials estratègiques a Austràlia, Canadà, Turquia, Oman i altres, convida startups, pimes i empreses a presentar propostes per desenvolupar tecnologies innovadores que es puguin utilitzar per recollir l'aigua derivada de la humitat.

La National Vision 2030 de Qatar posa l'accent en la importància del desenvolupament ambiental, ja que la nació es veu obligada a fer front a problemes ambientals locals, com ara l'impacte de la disminució dels recursos hídrics. D'acord amb aquestes ambicions, Hassad Food té com a objectiu trobar noves fonts d'aigua, sostenibles i econòmicament viables a Qatar. Això és degut a què actualment, les fonts principals d'aigua a Qatar són d'alt cost, de forta intensitat energètica i poc sostenibles.

QRDI i Hassad Food estan impulsant la innovació a Qatar per utilitzar l'aigua de manera més eficient amb l'objectiu de preservar els embassaments locals i reduir la petjada ecològica.

Les solucions han d'acomplir amb els requisits següents:

• Funcionar a temperatures de fins a 50ºC.
  • Funcionar amb humitat d'entre el 70% i 90%.
  • Produir fins a 12000 L per dia.
  • Ser respectius amb el medi ambient.
  • Poder suportar les condicions meteorològiques de Qatar.

Aquest repte forma part del programa Qatar Open Innovation (QRDI). Qatar Open Innovation té fins a un milió de dòlars per invertir en la proposta seleccionada. QRDI i Hassad Food, juntament amb el participant seleccionat, discutiran de manera individual els fons necessaris per desenvolupar la prova pilot.

Els drets de propietat intel·lectual es discutiran i acordaran durant la fase d'avaluació i després de la selecció de propostes.

El projecte de cooperació es desenvoluparà en dues fases:

• Fase 1 – Prova de concepte / Implementació pilot / Adaptació (2022-2023).
  • Fase 2: acord de col·laboració per a instal·lacions a gran escala (en un termini de 2 anys).

Cal tenir en compte:

• El repte Open Innovation està obert a startups, pimes i empreses. I les organitzacions poden presentar més d'una proposta.
  • Tots els participants han de proporcionar informació de contacte vàlida.
  • Aquest repte no està obert als empleats de QRDI i Hassad Food i membres de les seves famílies.
  • La participació en el repte d'innovació oberta és gratuïta.
  • Abans de presentar una proposta, se us demanarà indicar que heu llegit les Normes Oficials i que hi esteu d'acord.
  • QRDI i Hassad Food poden, a la seva discreció, eliminar o desqualificar qualsevol enviament i participant que considerin inadequat o no conforme.

Més Informació: Enllaç

Data límit d'inscripció: 07/04/2022

Suport en la gestió: valoritzacio@udg.edu