Investiga > Open Innovation Challenge: Sensors de toxicitat de l'aigua

Investiga

Open Innovation Challenge: Sensors de toxicitat de l'aigua

El següent repte innovador, promogut per l'agència Nord-Americana de Protecció Ambiental (EPA), cerca dissenys innovadors de sensors biològics que puguin ser utilitzats en sistemes aquàtics que puguin detectar l'activació d'una o més vies de toxicitat que puguin afectar als humans.

Especificacions tècniques

Les vies de toxicitat són pertorbacions dels processos biològics que tenen lloc a causa de l'exposició a un factor d'estrès, tal com un agent químic, que té potencial per conduir a afectes adversos en la salut. Malgrat que el sensor pugui no identificar específicament l'agent contaminant/toxina, hauria de ser capaç de mesurar o quantificar els nivells d'activació d'una o més vies de toxicitat quan el sensor entra en contacte amb una massa d'aigua que conté quantitats rellevants de contaminants. La solució hauria de ser menys costosa, més eficient i més ràpid que els mètodes actuals per l'anàlisi d'aigües contaminades.

El repte consisteix en dos estadis:

• El primer de tots és un repte teòric: es demana als participants que presentin una idea, juntament amb una descripció detallada, especificacions i els requisits necessaris per acostar la idea a la possibilitat de convertir-se en un producte.
  • En cas que el primer estadi del repte generés guanyadors, existeix un segon estadi on es demanarà als participants de presentar les seves tecnologies i un prototip funcional que posi la seva idea en pràctica

Més informació:Valoritzacio@udg.edu

Publicació: Enllaç