Investiga > INNOGET: Cerca de fonts sostenibles de cel·lulosa, alternatives a la fusta.

Investiga

INNOGET: Cerca de fonts sostenibles de cel·lulosa, alternatives a la fusta.

L'empresa italiana Fater SpA cerca actualment fonts de cel·lulosa alternatives a la polpa de fusta per tal de millorar el perfil sostenible dels productes d'higene absorbent basats en la llana de cel·lulosa.

Detalls de la innovació cercada:

A l'actualitat, la major part de la funció absorbent dels bolquers és portada a terme per un nucli absorvent de cel·lulosa. En aquest context, la principal -i gairebé única- font de cel·lulosa usada avui en dia en la indústria dels productes absorbents és la polpa de fusta. Per aquesta raó, en el context de la seva estratègia d'innovació, Fater SpA cerca fonts alternatives de cel·lulosa que s'adequin a les necessitats de produccio en l'àmbit dels productes d'higene absorbent.

Els interessen fonts que:

• No requereixin de la tala d'arbres.
  • Usin qualsevol tipus de material reciclat.
  • Usin processos de reciclatge que no impliquin cap impacte advers al cicle de la vida (LCA)

En termes del material obtingut, idealment cerquen recanvis al rotllos de cel·lulosa usats en els actuals processos productius. No obstant això, difents propietats com el color, el poder d'absolebencia i la forma del subministrament, etc. també seran avaluades.

Així doncs, es judjaran les solucions en base a:

• La disponibilitat industrial o la potencial escalabilitat de la solució proposada.
  • Costos o volums disponibles-a l'actualitat o en base a projecions de futur.
  • Rendiment en el procés de producció.
  • Rendiment en el producte finalitzat.

Data límit de sol·licitut: 19/08/2021

Més informació: valoritzacio@udg.edu