Investiga > Ministeri de Ciència i Innovació - Premis Nacionals d’Investigació

Investiga

Ministeri de Ciència i Innovació - Premis Nacionals d’Investigació

Els Premis Nacionals d’Investigació van ser creats al 1982 amb l’objectiu de reconèixer els mèrits d’aquells investigadors espanyols destacats per una safata professional de rellevància internacional en els seus àmbits de coneixement.

Els premis tenen dos reconeixements per cadascuna de les modalitats. Els reconeixements són:

• A l’excel·lència de la carrera investigadora: amb l’objectiu de reconèixer el mèrit d’aquells investigadors espanyols que, havent desenvolupat una excel·lent trajectòria investigadora, continuen realitzant una tasca destacada en els seus camps.
    • A l’excel·lència en las primeres etapes de la carrera investigadora: amb l’objectiu de reconèixer el mèrit d’investigadors espanyols menors de 40 anys que hagin realitzat un treball excel·lent i aconseguit assoliments rellevants en les seves respectives àrees d’investigació

Cada candidatura inclourà a una única persona candidata que només podrà presentar-se a una de les modalitats de Premis convocats.

I les modalitats dels premis són:

Premios Nacionales de Investigación:

• Premio Nacional Santiago Ramón y Cajal, en el área de biología.
    • Premio Nacional Leonardo Torres Quevedo, en el área de ingenierías y arquitectura.
    • Premio Nacional Ramón Menéndez Pidal, en el área de humanidades.
    • Premio Nacional Gregorio Marañón, en el área de medicina y ciencias de la salud.
    • Premio Nacional Alejandro Malaspina, en el área de ciencias y tecnologías de los recursos naturales.
    • Premio Nacional Blas Cabrera, en el área de ciencias físicas, de los materiales y de la tierra.
    • Premio Nacional Enrique Moles, en el área de ciencia y tecnología químicas.
    • Premio Nacional Juan de la Cierva, en el área de transferencia de tecnología.
    • Premio Nacional Julio Rey Pastor, en el área de matemáticas y tecnologías de la información y las comunicaciones.
    • Premio Nacional Pascual Madoz, en el área de derecho y ciencias económicas y sociales.

Premios Nacionales de Investigación para Jóvenes:

• Premio Nacional Margarita Salas, en el área de biología.
    • Premio Nacional Matilde Ucelay, en el área de ingenierías y arquitectura.
    • Premio Nacional María Moliner, en el área de humanidades.
    • Premio Nacional Gabriella Morreale, en el área de medicina y ciencias de la salud.
    • Premio Nacional Ángeles Alvariño, en el área de ciencias y tecnologías de los recursos naturales.
    • Premio Nacional Felisa Martín Bravo, en el área de ciencias físicas, de los materiales y de la tierra.
    • Premio Nacional Maria Teresa Toral, en el área de ciencia y tecnología químicas.
    • Premio Nacional Ángela Ruiz Robles, en el área de transferencia de tecnología.
    • Premio Nacional María Andresa Casamayor, en el área de matemáticas y tecnologías de la información y las comunicaciones.
    • Premio Nacional Clara Campoamor, en el área de derecho y ciencias económicas y sociales.

Els Premis estan dotats amb 30.000 euros per modalitat, no sent divisible atès que només haurà una persona premiada per modalitat.

Presentació de candidatures:

El termini de presentació finalitzarà el 20 de juny de 2023 a les 15:00 hores.

Les candidatures no es poden presentar per les pròpies persones candidates, sinó què es presentaran conforme a algun dels següents procediments:

a) Per iniciativa de cinc persones investigadores de prestigi, espanyoles o estrangeres. S'entendrà per persona investigadora de prestigi aquella que compta amb una trajectòria investigadora consolidada basada en les seves contribucions en l'àmbit científic, tècnic o tecnològic.

b) Per iniciativa de la Universitat on esta vinculat l’investigador.

Les candidatures constaran d'un formulari de sol·licitud en el qual s'indicarà la modalitat a la qual es presenta, ACCÉS A LA SOL·LICITUD

Requisits per les candidatures:

• Podran ser candidats dels Premis Nacionals d’Investigació els investigadors o investigadores de nacionalitat espanyola, que hagin realitzar a Espanya una part significativa de la seva carrera, i estiguin desenvolupant una labor rellevant i reconeguda internacionalment en el moment de la presentació de les seves candidatures.
  • Podran ser candidates als Premis Nacionals d’Investigació per a Joves les persones de nacionalitat espanyola, amb edat màxima de quaranta anys en la data de finalització del termini per a la presentació de candidatures, que estiguin desenvolupant una labor rellevant i reconeguda internacionalment en una institució espanyola en el moment de la presentació de les seves candidatures.
  • Al moment de presentació de candidatura, és necessari que els candidats estiguin en actiu

Es valorarà:

• La trajectòria de la recerca i els resultats obtinguts
  • La qualitat, originalitat i l’impacte de la investigació
  • Les aplicacions i repercussió de la recerca a l’àmbit nacional i internacional

Trobareu tota la informació relativa a la notícia a les Bases i la Convocatòria

Podeu adreçar-vos per consultes a premiosnacionalesinvestigacion@ciencia.gob.es

Si voleu més informació podeu contactar amb recercaoitt@udg.edu