Investiga > UE: HERA-CHANSE: Fas recerca en Ciències Socials i Humanitats?

Investiga

UE: HERA-CHANSE: Fas recerca en Ciències Socials i Humanitats?

CHANSE (Collaboration of Humanities and Social Sciences in Europe) i HERA (Humanities in the European Research Area) presenten el pre-anunci de la convocatòria Crisis - Perspectiva des de les Humanitats, que obrirà el proper 26 de maig

Els objectius del programa són quatre:

1) Proporcionar, des d'una perspectiva humanística, nous coneixements i comprensió dels orígens, fonts i causes dels principals aspectes filosòfics, culturals, socials, econòmics, religiosos, polítics i ambientals de les crisis que Europa i el món han afrontat en el passat i a les que s'enfronten actualment.

2) Ressaltar el complex paper de les pràctiques culturals i socials en la configuració de les respostes a les crisis, però també en la creació de les mateixes, i ajudar a entendre si i, com, les tradicions culturals problematitzen la noció de crisi com a element fonamental i crític per a la societat i per a les comunitats.

3) Explorar l'impacte de la cultura en la formació de la resiliència davant les crisis. La cultura ajuda no només a reaccionar davant les crisis actuals, però també per preparar les societats per a les amenaces i les oportunitats futures.

4) Destacar com les humanitats poden contribuir a l'escalada o a la desescalada i resolució de les crisis.

Dades

Equip de recerca: ha d'estar format per un mínim de 4 i un màxim de 6 investigador principals de 4 o més països participants.

Durada del projecte: 24-36 mesos

Finançament: màxim 1,5 milions d'euros

Un dels objectius de la convocatòria és promoure la diversitat a la recerca. Per tant, caldrà tenir en compte:

• equilibri de gènere
    • equilibri d'edat acadèmica
    • diversitat geogràfica - inclusió de països Widening participants a la convocatòria
    • intercanvis de coneixements i impacte

Calendari previst

Obertura oficial de la convocatòria: 26 de maig de 2023

Data límit de presentació de propostes: 21 de setembre 2023, a les 14h

Data límit de presentació de propostes (només aquelles convidades): 26 de març 2024, a les 14h

Resultats de la convocatòria: octubre/novembre 2024