Investiga > La Mesa del Congrés aprova els nous temes presentats per la Oficina C

Investiga

La Mesa del Congrés aprova els nous temes presentats per la Oficina C

L’Oficina de Ciència i Tecnologia del Congrés dels Diputats (Oficina C) proposa periòdicament a la Mesa del Congrés una sèrie de temes amb un alt component científic-tecnològic i potencial interès per a Espanya a curt-llarg termini. Els temes generen diverses possibilitats i opcions de política pública i legislativa i tenen el potencial d’estimular els nous debats polítics.

A la reunió del 24 de gener han seleccionat els sis nous temes sobre els quals s’elaboraran els Informes C:

• Envelliment i benestar
    • Incendis forestals i restauració de zones cremades
    • Avanços en neurociència: aplicacions i implicacions ètiques.
    • Qualitat de l’aire: avanços i millores pràctiques.
    • Avanços en malalties neurodegeneratives
    • Desinformació en l’era digital

Cadascun dels temes presentats a la Mesa del Congrés dels Diputats compta amb una breu descripció i una avaluació d'acord amb els criteris de:

• Abast delimitat
    • Rellevància a mig-llarg termini
    • Existència d'evidències científiques i tecnològiques
    • Rellevància per al Congrés dels Diputats i el context espanyol
    • Foment del debat públic i les polítiques públiques

Si consideres que la teva experiència cientificotècnica pot contribuir a la preparació dels informes dels temes seleccionats per la Mesa del Congrés, pots posar-te en contacte aquí

Podeu ampliar la informació Accés a la notícia