Investiga > UE: Pre-anunci de la convocatòria Aspectes Ètics, Legal i Socials de la Neurociència - NEURON 2023

Investiga

Finançament estatal a projectes transnacionals de recerca sobre els aspectes ètics, legal i socials relacionats amb la resiliència i vulnerabilitat en salut mental. L’obertura està prevista pel mes d'abril 2023

La NEURONNetwork of European Funding for Neuroscience Research” és una xarxa ERA-NET co-finançada entre la Comissió Europea i 35 agències nacionals finançadores de la R+D+i que té com a objectiu alinear les agendes de recerca nacionals de 28 països en àrees com la neurociència, la neurologia i la psiquiatria i donar suport a la recerca bàsica, clínica i translacional relacionada amb el cervell i les malalties relacionades.

L'objectiu de la convocatòria és facilitar projectes de recerca multinacionals i col·laboratius que abordaran importants preguntes sobre aspectes ètics, filosòfics, legals i socioculturals relacionats amb les neurociències i els seus avenços recents, amb l'objectiu de proporcionar coneixement científic per a un debat informat en ciència i societat, avaluar oportunitats i riscos associats al progrés tecnològic i metodològic i a ampliar la base de coneixement general.

Es cerca ajudar les diferents parts interessades en política, ciència i societat per entendre millor aquests aspectes i proporcionar la base per al desenvolupament d'un marc legal per a la neurociència i per a l'elaboració de directrius generals per a l'aplicació pràctica de tecnologies i mètodes.

Elegibilitat

• el consorci ha d'estar format per un mínim de 2 grups de recerca de 2 països diferents dels participants a la xarxa (Bèlgica, Alemanya, Espanya, Suïssa, Taiwan)
    • no pot haver més d'un soci de cada país
    • el coordinador ha de ser una universitat, centre de recerca, hospital o empresa/SME

L'agència responsable a Espanya és l'Institut Nacional de Salut Carles III (ISCIII). Tots els socis han de seguir les condicions de les respectives agènciaes nacionals.

Terminis previstos

• Obertura de la convocatòria: principis del 2023