Investiga > UE: HEU – Publicats els Programes de Treball 2023-2024

Investiga

El passat 6 de desembre 2022 la Comissió Europea ha publicat tots els Programes de Treball (Work Programmes) del Programa Horizon Europe amb els tòpics pels següents dos anys, 2023 i 2024. L'única excepció és el del Consell Europeu de la Innovació (EIC) 2023 que el publicarà durant els propers dies.

Quant al Consell Europeu de la Recerca (ERC) del Pilar I, el programa de treball 2023 es va publicar el mes de juliol 2023, mentre que el 2024 serà publicat durant l’estiu 2023.

El nou programa de treball 2023-2024 es centrarà especialment sobre els següents aspectes:

• Complir amb els objectius de l’acció climàtica i transformació digital
  • Donar suport a una Europa més segura, protegida i resilient
  • Reforçar l’accés del personal investigador d’Ucraïna a les infraestructures de recerca d’Europa
  • Enfortir les iniciatives internacionals sobre energies renovables, sistemes alimentaris, salut global, observacions ambientals entre d’altres
  • Invertir en les 5 Missions de la UE

Destaquen els següents aspectes:

• 42% del pressupost es destinarà a projectes que contribueixin als objectius polítics de la UE relacionats amb l’acció climàtica i 4.500M€ a la transformació digital; en canvi, 1.670M donaran suport a la biodiversitat;
  • l’ampliació de l’ús del mètode de lump-sum pel càlcul del pressupost comporta més complexitat en la fase de preparació de la proposta. Això afecta als tòpics dels clústers del Pilar II, per propostes col·laboratives. En contrapartida, aquests tòpics permetran més espai per a la redacció de la proposta.
  • comença el pilot de “l’avaluació a cegues” (blind evaluation) per alguns tòpics dels clúster 1, 4 i 6 amb dues fases de presentació. Això implicarà que en la fase de pre-proposta no es podrà incloure cap element (nom, logo, acrònim) que pugui ajudar a identificar el nom de les entitats participants en la proposta o de les persones involucrades en els equips de recerca.

Les primeres convocatòries obriran el mes de desembre 2022 i es dotaran amb un pressupost total de 13.5M€.

El WPs estan disponibles per accedir via el Portal Funding & Tender (apartat Work programmes & call documents/ 2023-2024).

Més informació

Entre el 6 de desembre 2022 i 19 gener 2023, la Comissió Europea està organitzant jornades informatives virtuals per presentar els tòpics 2023, així com sessions de brokerage per facilitar la constitució de consorcis.

Més informació.

En el butlletí UdG podreu trobar actualitzades també les jornades catalanes i estatals.