Investiga > UE: EU4Health – Programa de Treball 2023 adoptat

Investiga

El passat 22 de novembre 2022 s’ha adoptat el programa de treball 2023 del Programa Europeu de la Salut, European Health Union (EU4Health).

Amb un pressupost total de 735,8M€, les convocatòries 2023 tractaran, entre d’altres, reforçar la resiliència de la Unió Europea en relació a les amenaces transfrontereres a la salut, la implementació de l’Espai Europeu de Dades de Salut, l’Estratègia farmacèutica per Europa i el Pla Europeu de lluita contra el Càncer, així com finançar xarxes europees de referència per adreçar els reptes de la salut mental i la salut global.

Concretament, 493M€ seran destinats a donar suport a les següents prioritats polítiques:

• Europe’s Beating Cancer Plan 169M€
  • EU’s resilience to cross-border threats to health 105,1M€
  • European Referecen Networks (ERNs) 83,4M€
  • European Health Data Space 26€
  • Pharmaceutical Strategy for Europe and omplementation of Health legislation 21,3M€
  • Global Health and International initiatives 21,3M€
  • Mental Health 18,4M€
  • Altres iniciatives 48,5M€

Programa de Treball 2023 EU4Health (resum)