Investiga > Ministerio Ciencia e Innovación – Bases reguladores PEICTI

Investiga

Ministerio Ciencia e Innovación – Bases reguladores PEICTI

El PEICTI s'articula en quatre programes estatals que es desenvolupen a través de subprogrames estatals amb objectius específics i que inclouen els ajuts públics estatals, anuals i plurianuals, dedicats a activitats de R+D+i que s'atorguen a través de convocatòries en règim de concurrència competitiva o altres mecanismes d'assignació directa.

Les bases reguladores que s’han aprovat fan referència entre d’altres a les següents convocatòries:

• Contractació predoctoral per la formació de personal investigador FPI
    • Contractació predoctoral per la formació de doctors en empreses. Doctorats Industrials
    • Juan de la Cierva
    • Personal tècnic d’I+D+i
    • Ramón y Cajal
    • Acreditació R3
    • Consolidació investigadora
    • Preparació i gestió de projectes europeus
    • Europa Excel·lència
    • Projectes d’investigació orientada
    • Projectes d’investigació no orientada
    • Projectes de transició ecològica i digital
    • Proves de concepte
    • Equipament científic i tècnic

Els programes en els que s’articula el PEICTI son els següents. Les bases reguladores que s’han aprovat només tenen aplicació als subprogrames marcats en negreta.

1. Programa Estatal per a Afrontar les Prioritats del nostre Entorn busca potenciar la presència d'Espanya a la R+D+I internacional i en particular a l'Espai Europeu de Recerca. Inclou el:
    • Subprograma estatal d'internacionalització
    • Subprograma estatal de sinergies territorials
    • Subprograma estatal d'accions estratègiques
  1. Programa Estatal per Impulsar la Investigació Cientificotècnica i la seva Transferència recull actuacions per millorar el sistema estatal d'R+D+I en aspectes crítics per a la consolidació i el creixement sostenible, des de mesures dirigides a potenciar la generació de coneixement i la seva transferència, a través del finançament de projectes de recerca no orientats i orientats als desafiaments de la nostra societat, fins a l'enfortiment de les institucions i les instal·lacions científiques. Inclou el:
    • Subprograma Estatal de Generació de Coneixement
    • Subprograma Estatal de Transferència de Coneixement
    • Subprograma Estatal de Enfortiment Institucional
    • Subprograma Estatal d'Infraestructures i Equipament Cientificotècnic
  1. Programa Estatal per Desenvolupar, Atreure i Retenir Talent canalitza la inversió en recursos humans en R+D+I, incloent-hi el desenvolupament d'una carrera científica atractiva amb instruments diferenciats, des d'ajudes en les fases inicials fins a noves formes de contractació per donar estabilitat al talent emergent i noves mesures de suport a la captació i generació de talent investigador en empreses a través de la col·laboració públicoprivada. Inclou el:
    • Subprograma Estatal de Formació
    • Subprograma Estatal d'Incorporació
    • Subprograma Estatal de Mobilitat
  1. Programa Estatal per Catalitzar la Innovació i el Lideratge Empresarial es centra a fomentar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació en l'àmbit empresarial amb actuacions dirigides a incrementar el compromís de les empreses amb la R+D+I, facilitar-los el desenvolupament i la implantació de tecnologies i processos innovadors, així com crear entorns favorables a la cooperació entre diferents sectors i al procés de descobriment emprenedor. Inclou el:
    • Subprograma Estatal de R+D+I Empresarial
    • Subprograma Estatal de Creixement Innovador
    • Subprograma Estatal de Col·laboració Público-Privada

Podran beneficiar-se d’aquestes ajudes:

Les persones físiques i, entre d’altres. les següents categories d’entitats:

• Universitats públiques
    • Organismes públics d’investigació definits a l’article 47 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, incloent els centres nacionals integrants del Consell Superior d’Investigació Científiques.
    • Entitats públiques instrumentals del sector públic autonòmic que desenvolupin activitats I+D+i.
    • Centres tecnològics d’àmbit estatal i centres de suport a la innovació tecnològica d’àmbit estatal.

Podeu consultar les bases reguladores en aquest enllaç al BOE.