Investiga > UE: Finançament a projectes RDI sobre la democràcia i la governança

Investiga

Una de les prioritats de la Comissió Europea és recolzar la democràcia europea, re-connectant a la ciutadania europea amb les institucions democràtiques i protegint-la d’amenaces com les interferències externes, la desinformació i els discursos online d’odi, així com promoure la democràcia a nivell global i en la UE.

Mitjançant els programes marc de la UE, l’Horizon 2020 (2014-2020) i l’actual Horizon Europe (2021-2027), la CE ha finançat diferents projectes de recerca per donar suport aquests objectius.

Sota el programa Horizon 2020 s’han invertit més de 800M€ en casi 400 projectes de recerca que han ajudat a contribuir a les prioritats de la CE gràcies a les recomanacions generades per donar suport a la resiliència i la estabilitat de les democràcies europees.

Quant al programa Horizon Europe, el clúster 2 “Cultura, Creativitat i Societats Inclusives” dona suport a recerca innovadora amb l’objectiu de crear una societat europea més resilient, inclusiva i democràtica, preparada per respondre a amenaces i desastres i per apoderar als ciutadans per fer front a la doble transició, verda i digital.

Com a resultat del primer programa de treball 2021-2022 es van finançar una sèrie de projectes sobre tòpics com el futur de la democràcia, el lloc de la UE en el món, la forma en què les noves tecnologies i els mitjans de comunicació fomenten (o amenacen) la democràcia, l’impacte de les desigualtats en la democràcia, entre d’altres.

Projectes i resultats

Factsheets