Investiga > Fundació Mapfre: 6ª edició Premis Fundació MAPFRE a la Innovació Social

Investiga

Fundació Mapfre: 6ª edició Premis Fundació MAPFRE a la Innovació Social

La Fundació Mapfre ha obert la sisena convocatòria dels Premis Fundació Mapfre a la Innovació Social, amb la col·laboració d’IE com a pàrtner acadèmic. En aquesta edició els projectes que hi participin poden fer referència a quatre grans regions, Brasil, resta de Llatinoamèrica, Europa i Estats Units.

Aquests premis sorgeixen per impulsar projectes socials que siguin transformadors i creïn noves tendències i recursos a la societat. Son motivats per la necessitat d’aportar noves solucions a la lluita contra la pobres i la desigualtat, la necessitat de frenar el canvi climàtic, la importància de permetre l’accés a la salut a totes les persones i l’oportunitat de fomentar la integració activa de la gent gran per aprofitar les seves capacitats.

La comissió avaluadora tindrà en compte:

• El potencial d’impacte social en una de les tres categories dels premis.
    • La innovació que suposa el projecte presentat a concurs i els arguments que en demostren el valor perquè pugui ser una realitat per abordar un problema social.
    • Viabilitat del projecte, tant tècnica com econòmica i organitzativa.
    • Capacitat i experiència de l'equip per desenvolupar la proposta presentada i el grau d'implicació.
    • Maduresa de la idea, demostrat en els resultats de proves/pilot inicials i programes experimentals (abast, dimensió, indicadors KPI, aprenentatge, fites aconseguides).
    • Aspectes jurídics associats: en quedaran exclosos aquells projectes sobre els quals hi hagi dubtes respecte al seu encaix jurídic.

Modalitats dels premis

• Mobilitat sostenible: Prevenció de lesions no intencionades, mobilitat sostenible.
    • Economia sènior: Formació i treball, protecció social: del treball a la jubilació, educació financera, oci i temps lliure.
    • Millora de la Salut i Tecnologia Digital (e-Health): Millora dels hàbits saludables, diagnòstic i tractaments de tecnologies, seguiment i la seguretat en els processos assistencials.

Persones beneficiàries dels Premis

Poden presentar sol·licitud:

• estudiants universitaris i d’escoles de negocis
    • científics
    • personal investigador
    • personal docent universitari
    • emprenedors amb un projecte innovador

L’equip de treball ha de comptar amb almenys un membre que treballi a temps complet.

Termini

El termini per presentar les sol·licituds és fins el 17 de novembre de 2022.

Premis

D’entre tots els projectes presentats online, s’escolliran dotze finalistes, tres per categoria i regió, que participaran a la Gran Final. Aquests finalistes rebran sessions de mentoring per preparar-se per a la final.  Els tres projectes guanyadors (un per cada categoria) que sortiran d’aquests dotze finalistes rebran 40.000€ en metàl·lic per impulsar el projecte.

Els dotze finalistes formaran part de la Red Innova, que és una comunitat d’innovadors socials on hi participen tots els finalistes de totes les edicions i on se’ls ofereix recolzament per donar impuls a nivell d’impacte social a les seves iniciatives.

Podeu consultar les bases de la convocatòria a la pàgina web de la Fundació Mapfre.

Si voleu més informació podeu contactar amb jordi.tubert@udg.edu