Investiga > Ministerio de Ciencia e Innovación - Consolidación Investigadora

Investiga

Ministerio de Ciencia e Innovación - Consolidación Investigadora

La Agencia Estatal de Investigación ha publicat al BOE les bases reguladores dels ajuts postdoctorals de consolidació investigadora.

El Ministeri de Ciència i Innovació ha publicat les bases reguladores dels nous ajuts postdoctorals per a la Consolidació Investigadora. La finalitat d'aquests ajuts és fomentar la consolidació de la carrera professional postdoctoral. S'efectuarà per concurrència competitiva.

Les ajudes contribueixen al compliment de l'objectiu específic 9 (OE9) del Pla Estatal de Recerca Científica, Tècnica i d'Innovació per al període 2021-2023, de millorar la retenció i atracció de talent mitjançant la implementació d'una carrera científica predictible i estable. Les activitats finançables incloses en les actuacions són:

a) La creació i cobertura d'una plaça permanent en l'àrea de coneixement de l'investigador/a principal de l'actuació.

b) L'execució d'un projecte propi de R+D+i liderat per l'investigador/a principal de l'actuació.

c) La millora d'instal·lacions i equips, que inclou adequació d'espais, renovació de laboratoris i millora de l'equipament, necessaris per a l'inici o el fiançament de la línia de recerca del/de la investigador/a principal de l'actuació.

DATES PREVISTES

Octubre 2022: publicació de la convocatòria i obertura de sol·licituds (3 setmanes)

Juny 2023: resolució definitiva de concessió

REQUISITS

• Titulació de doctor
  • Activitat científic-tècnica: tenir avaluació favorable investigador/a R3 (en tramitació) o certificat I3 (Programa I3)
  • Vinculació amb l'entitat sol·licitant: No serà necessària abans de la resolució de concessió però si durant el període d'execució de l'actuació. També podran participar IP que estiguin ocupant un lloc permanent en l'entitat sol·licitant amb posterioritat al 22/12/2021.

INCOMPATIBILITATS

• Les persones IP no podran figurar en més d'una sol·licitud d'aquestes convocatòries
  • Els investigadors/es Ramon y Cajal, on l'entitat hagi rebut la dotació per a la creació d'un lloc de treball de caràcter permanent concedida en el marc del programa dels ajuts RyC, no podran figurar com a IP d'aquesta actuació.
  • No hi haurà incompatibilitat amb la participació en projectes que hagin obtingut finançament de convocatòries de projectes dels Plans Estatals de Recerca Científica i Tècnica i d'Innovació, del VII Programa Marc de R+D+i, dels Programes Marc de R+D+i Horitzó 2020 i Horitzó Europa o d'iniciatives de Programació Conjunta de l'Espai Europeu de Recerca, dels Plans Regionals de R+D+i de les comunitats autònomes, o de qualsevol altra convocatòria.

PERÍODE D'EXECUCIÓ DE L'AJUT: 2 anys

ENLLAÇOS: