Investiga > Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació – Ajuts Joan Oró Foment Cultura Científica

Investiga

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), ha obert la convocatòria dels Ajuts Joan Oró per al Foment de la Cultura Científica a Catalunya. L’objecte d’aquesta convocatòria és l’atorgament d’ajuts per a fomentar i enfortir la divulgació científica en català, tot potenciant especialment el talent jove i les propostes audiovisuals.

Els ajuts es destinaran a la realització de projectes, activitats o iniciatives innovadores que apropin el coneixement científic i tecnològic a la ciutadania, fent especial atenció als beneficis socials que es deriven de l’aplicació del coneixement

Categories

• Categoria A: Adreçada a persones candidates de 40 anys o més i/o que representin una entitat o empresa de més de 5 anys d’antiguitat.
    • Categoria B: Adreçada a persones candidates de menys 40 anys i/o que representin una entitat o empresa de menys de 5 anys d’antiguitat.

Dotació

• A. Categoria talent consolidat: 100.000
    • B. Categoria talent jove: 200.000 €

Cada persona beneficiària podrà optar a un ajut d’un màxim de 15.000 €.

Requisits

• Que compleixin la finalitat d’aquesta convocatòria, és a dir, que serveixin per a apropar el coneixement científic i tecnològic a la ciutadania.
    • Que siguin propostes de nova creació, en el sentit que no hagin estat executades ni presentades al públic amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud d’ajut.
    • Que s’utilitzi la llengua catalana en tot material escrit, gràfic, oral i audiovisual que la proposta contingui. S’hi podran incloure, de manera complementària, altres llengües a més del català en la proposta.
    • Que l’activitat o acció contemplada en la proposta presentada tingui prevista la seva realització durant el període d’execució comprès des de la data de publicació de la resolució definitiva de concessió dels ajuts fins al 25 de juny de 2023.
    • Que els continguts que contempli la proposta provinguin de fonts fiables i es fonamentin en l’evidència científica.
    • Que es facin a territoris de parla catalana, en cas d’activitats presencials.
    • Que el seu contingut estigui exempt del llenguatge o d’actituds sexistes o discriminatòries

Presentació de sol·licituds i documentació

Es pot presentar la documentació fins el dijous 16 de juny de 2022, a través del formulari digital disponible a la web de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

En aquest enllaç trobareu les Bases de la convocatòria

Resolució

Es publicarà la resolució com a molt tard el 15 de setembre de 2022

Trobareu més informació a la pàgina web de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, o podeu contactar amb ajutsfcri@fundaciorecerca.cat .