Investiga > Vigilància Tecnològica: Sector Transformador Plàstic

Investiga

Vigilància Tecnològica: Sector Transformador Plàstic

L'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) ha iniciat una nova col·laboració amb AIMPLAS, Institut Tecnològic del plàstic. Es tracta d’ un Centre Tecnològic amb més de 30 anys d’experiència en el sector del plàstic que aporta solucions a les empreses, a tota la cadena de valor, des de fabricants de matèria primera a transformadors i usuaris finals.

En aquest nou camí del Butlletí de Vigilància Tecnològica del Sector Transformador Plàstic que va començar el primer trimestre del 2021, l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) ha iniciat una nova col·laboració amb AIMPLAS, Institut Tecnològic del plàstic que s'enquadra dins d’ una de les activitats de col·laboració que l'OEPM ve duent a terme amb diferents centres tecnològics per fer arribar a les empreses i investigadors que els integren, amb periodicitat trimestral, una selecció de les patents més recentment publicades al sector de transformació dels materials plàstics. AIMPLAS és un Centre Tecnològic amb més de 30 anys d’experiència en el sector del plàstic que aporta solucions a les empreses, a tota la cadena de valor, des de fabricants de matèria primera a transformadors i usuaris finals. A través de la R+D+i contribueix a resoldre els reptes que es planteja la societat en relació als plàstics, per millorar la qualitat de vida de les persones i assegurar la sostenibilitat mediambiental.

L'Oficina Espanyola de Patents i Marques té com a missió impulsar la innovació i compartir els seus resultats com a valors i actius de diferenciació i desenvolupament tecnològic. Per això els seus dos objectius principals són protegir la innovació tramitant diferents títols de propietat industrial i difondre la informació tècnica continguda a les patents a través dels seus serveis d'informació Tecnològica, un d'aquests Butlletins.

Com a novetat d’aquesta etapa, es reestructura el contingut del Butlletí, intentant reflectir la realitat en propietat industrial de la Indústria del Plàstic des del punt de vista de nous productes als principals sectors d’aplicació, desenvolupaments que contribueixen al desenvolupament sostenible, millores de processos productius i nous materials plàstics amb propietats avançades. No s'ha inclòs en aquest Butlletí informació sobre la tecnologia de impressió 3D, ja que aquesta apareix recollida al Butlletí de Vigilància Tecnologia Impressió 3D que l'OEPM va començar a publicar el 2020.

A través de les imatges que representen cada secció i que apareixen a la portada del Butlletí, s'accedeix de forma directa als continguts de les mateixes, on trobarem el número de publicació de cada patent, qui la sol·licita, una petita descripció de la invenció i l'enllaç d'accés al text complet del document. De forma complementària, s'inclou una selecció de novetats extretes de l'Observatori del Plàstic junt amb notícies sobre activitats rellevants de l'OEPM.

Sector transformador del plàstic: Podeu consultar tota la informació en el següent enllaç

Més informació: valoritzacio@udg.edu