Investiga > AGAUR- Ajuts d’incorporació postdoctoral – Beatriu de Pinós (BP 2021)

Investiga

AGAUR- Ajuts d’incorporació postdoctoral – Beatriu de Pinós (BP 2021)

Amb data 15 de febrer de 2022 s’han publicat al DOGC les bases reguladores dels ajuts per a la incorporació de personal investigador postdoctoral al sistema català de ciència i tecnologia dins del programa Beatriu de Pinós (BP). El termini per a presentar les sol·licituds per part de les persones investigadores responsables, s’informarà quan es publiqui la convocatòria, prevista per a finals del mes de febrer.

L'objecte de la convocatòria Beatriu de Pinós és atorgar ajuts individuals per a la contractació i la incorporació, en règim de concurrència competitiva, de personal investigador doctor al sistema català de ciència i tecnologia, incentivant la mobilitat internacional, la intersectorialitat, la multidisciplinarietat, i l’atracció de personal investigador amb potencial de destacar com a líders en el seu camp de recerca, donant-los l’oportunitat de continuar desenvolupant la seva carrera professional.

Requisits dels candidats (punt 3 bases reguladores) :

1. Poden ser de qualsevol nacionalitat.
    2. Haver obtingut el títol de doctor entre les dates previstes en la convocatòria corresponent (s'entén com a data d'obtenció del doctorat la data de lectura i aprovació de la tesi).
    3. En el moment de la incorporació al centre, tenir un mínim de 2 anys d’experiència postdoctoral fora de l’Estat espanyol (pot ser de forma interrompuda i en diferents centres).
    4. No haver residit o treballat a l’Estat espanyol més de 12 mesos en els darrers 3 anys (anteriors a la data fi de presentació de sol·licituds), amb excepcions en el cas de persones investigadores refugiades (punt 3.1.c bases reguladores).
    5. No estar gaudint d’un ajut BP.

Durada del contracte:  3 anys.

Dotació de l’ajut

1. Ajut a la contractació: 132.300,00 (Inclou la retribució i quota patronal de la Seguretat social durant 3 anys).
    2. Ajut complementari: 12.000,00€. Pot incloure activitats de formació i i capacitació, accions destacades de recerca, despeses directament relacionades amb les activitats de recerca, despeses associades a drets de propietat intel·lectual (més detall al punt 5.4 bases reguladores).

Sol·licituds

Es presentaran per mitjans telemàtics i consten de dues fases:

1a fase:

La sol·licitud l'ha de presentar la persona candidata per via electrònica a través de l'apartat “Tràmits” del web de la Generalitat de Catalunya.

* Una persona candidata i una persona investigadora responsable només poden constar com a tal en una sola sol·licitud.

L'imprès de sol·licitud consta de (punt 7.1 bases reguladores):

1. Un formulari normalitzat amb les dades bàsiques.
    2. Un document Annex (preferentment en anglès), que inclou:
      • Breu currículum de la persona candidata
      • Descripció dels elements més destacats del grup de recerca i l’entitat al qual s'incorpori la persona candidata
      • Breu descripció de l'activitat científica que es vol realitzar, incloent-hi el pla de treball de l'activitat científica i formativa que es pretén desenvolupar
      • Aspectes d'impacte, comunicació i difusió
      • Aspectes ètics del projecte de recerca previst

2a fase:

Un cop transcorregut el termini de presentació de sol·licituds provisionals de les candidatures, s'obrirà un nou termini per tal que les institucions sol·licitants de l'ajut, en aquest cas la UdG, accedeixin a l'aplicació de gestió d'ajuts de l'AGAUR (BOGA) per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds.

Les sol·licituds no presentades dins el termini intern informat no es tindran en consideració.

Posteriorment es presentarà la sol·licitud institucional signada a través del registre a la plataforma EACAT.

Avaluació

Un cop validats tècnicament els requisits de les sol·licituds, passaran al procés d’avaluació científica. (Teniu el detall al punt 12 bases reguladores).

INFORMACIÓ ADDICIONAL

Obligacions i dedicació: La persona candidata s’incorporarà en règim de dedicació exclusiva al projecte que figuri a la sol·licitud seguint el seu pla de treball. Addicionalment i de manera temporal es podrà dedicar a altres  projectes de recerca o d’innovació tecnològica que hi estiguin relacionats  i siguin d’interès pel desenvolupament del projecte o la seva formació (punt 17.1.c bases reguladores).

Es seguiran els principis de la Carta europea del personal investigador de la Comissió Europea (punt 17 bases reguladores)

Docència (punt 23 bases reguladores): Es pot col·laborar amb activitats docents amb finalitats formatives fins a un màxim de 80 hores anuals. Aquest fet ha de constar en el contracte laboral. Aquesta col·laboració en activitats docents, a l'efecte del currículum, l'ha de certificar l'entitat beneficiària.

Estades de recerca (punt 22 bases reguladores): Les persones investigadores contractades podran fer estades de recerca sempre que tinguin el vistiplau de la persona investigadora responsable i de l'entitat beneficiària de l'ajut. Les estades no poden  ser superiors a 9 mesos (en un únic període o dividit en períodes més curts).

Bases reguladores BP 2021

Si necessiteu més informació sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Recerca (cristina.figueras@udg.edu).