Investiga > El Ministeri de Ciència i Innovació reforma els programes Juan de la Cierva i Ramón y Cajal

Investiga

Des del 2019, s’ha augmentat un 97% el pressupost d’aquests programes, fins als 185 milions d’euros i s'han augmentat un 76% els contractes en 2 anys

El Ministeri de Ciència i Innovació ha introduït canvis en el programa d'excel·lència Juan de la Cierva i Ramón y Cajal amb l'objectiu de reforçar l'itinerari postdoctoral, augmentant els recursos i simplificant els tipus de contractes en aquesta etapa de consolidació en la carrera investigadora. En concret, la nova convocatòria incrementa substancialment els seus recursos, fins als 185 milions d'euros, un 52% més que el 2020 i un 97% més que el 2019. Amb aquest augment, el nombre de contractes ofertats creix un 76% en dos anys, fins als 1.147.

Els canvis s'incorporen ja en la nova convocatòria 2021 de l'Agència Estatal d'Investigació, que es publicarà pròximament en el Butlletí Oficial de l'Estat, amb dos programes:

• un programa Juan de la Cierva de dos anys orientat a la primera etapa postdoctoral, en el qual es recolzarà la mobilitat i l'adquisició d'experiència
    • un programa Ramón y Cajal de cinc anys orientat a donar suport a un itinerari postdoctoral d'incorporació estable al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.

L’augment del pressupost es tradueix també en una millora de les condicions salarials dels programes. L’ajuda mitjana pels contractes postdoctoral ha pujat un 17% en dos anys i el salari mínim ha crescut un 26% en el mateix període.

Programa Juan de la Cierva Formación

La convocatòria manté aquest programa per a joves doctors i doctores, amb una durada de dos anys, oferint 500 contractes (el 2019 van ser 225 i el 2020, 278). A més, es pujarà el salari mínim un 11%, fins als 25.300 euros a l'any.

El termini per a la presentació de candidatures s'obrirà el 12 de gener de 2022, fins a l'1 de febrer de 2022, a les 14.00 hores.

Programa Ramón y Cajal

Aquest programa d' accés al sistema, considerat el més exitós per captar talent investigador en universitats i centres de recerca, passa a tenir dues fases, ja que s' introdueix una avaluació per a la promoció a partir de la finalització del segon any. En cas que les persones contractades passin aquesta avaluació, se' ls incrementarà el seu salari mínim fins als 39.900 euros.

Aquest programa es reforça amb el finançament de l' extint contracte postdoctoral intermedi, el Juan de la Cierva Incorporación. Així, en la convocatòria de 2021 s'oferiran 647 nous contractes Ramón y Cajal de cinc anys, davant dels 247 de 2020 i els 200 de 2019.

Els Juan de la Cierva Incorporación, de tres anys, van ser 225 el 2019 i 278 el 2020. El nou programa supera en nombre de contractes a la suma dels dos anteriors programes, i ara seran tots de cinc anys.

Les candidatures podran presentar-se entre el 17 de gener i el 3 de febrer de 2022 a les 14.00 hores.

Per més informació podeu consultar la pàgina del Agencia Estatal de Investigación, podreu tornar a veure la presentació del webinar informatiu celebrat el 21/12/2021 a Webinar JdC i RyC.