Investiga > PROPERA CONVOCATÒRIA: Ajuts R+D Col·laboració Públic – Privada 2021

Investiga

PROPERA CONVOCATÒRIA: Ajuts R+D Col·laboració Públic – Privada 2021

Objectiu

Finançar projectes de desenvolupament experimental en col·laboració entre empreses, universitats, associacions empresarials, centres tecnològics, centres de R+D i organismes de recerca.

La finalitat de la inversió és promoure el desenvolupament de noves tecnologies, l’aplicació empresarial de noves idees i tècniques i contribuir a la creació de nous productes i serveis; que donin resposta als desafiaments identificats a l'Estratègia Espanyola de Ciència, Tecnologia i Innovació 2021-2027.

La convocatòria està orientada a obtenir resultats propers als interessos del mercat.

Els projectes hauran d'abordar alguna de les temàtiques prioritàries següents:

• Salut; Cultura.
  • Creativitat i societat inclusiva.
  • Seguretat Civil per a la societat.
  • Món digital, indústria, espai i defensa.
  • Clima, Energia i mobilitat.
  • Alimentació, bioeconomia, recursos naturals i medi ambient.

Beneficiaris

• Organismes públics de recerca.
  • Universitats públiques.
  • Instituts de recerca sanitària acreditats.
  • Altres centres públics de R+D.
  • Centres tecnològics de l’àmbit estatal i centres de suport a la innovació tecnològica d’àmbit estatal.

L'empresa (representant de l'agrupació i el coordinador tècnic).

Percentatge mínim de participació

10% del pressupost per entitat.

Percentatge màxim de participació

Una empresa sola no podrà assumir més del 70% del pressupost.

Pressupost mínim

400.000,00 euros.

3 anys obligatòriament (36 mesos).

Modalitat d’ajuda en cas de la UdG

• Subvenció (fins a un 100%).
  • Modalitat de costos marginals (s'imputen costos de personal propi, però no es financen).

Conceptes finançables

• Cost de personal de nova contractació (no propi).
  • Aparells i equips: només per a organismes de recerca (si vida útil = durada del projecte). A la resta dels casos només es podrà justificar l'amortització.
  • Material fungible relacionat amb el projecte (excloent-ne el d'oficina i informàtic),
  • Informeu auditor si l'entitat està obligada a auditar els comptes (màxim 1.200,00 euros per entitat i any).
  • Viatges (no assistència a Congressos).
  • Consultoria: despeses de gestió - coordinació del projecte (només per al coordinador i per un màxim de 20.000,00 euros/projecte).
  • Assistències tècniques (despeses de treballs que no formen part de la investigació).
  • Subcontractació (despeses de treballs necessàries per al desenvolupament de l'activitat investigadora).
  • Costos indirectes associats als costos de personal assignat (calculats a partir del compte 62).
  • No es financen les despeses de difusió.
  • No es cobreixen els costos de l'IVA, ni d'altres impostos indirectes anàlegs (no seran finançables).
  • L'import mínim de l'ajuda que es concedirà per sol·licitud serà de 50.000,00 € i el màxim serà de fins a 400.000,00 €.
  • L'import màxim de l'ajuda concedida no podrà superar el 95% del total del pressupost del projecte presentat.

Característiques dels ajuts

• Nova contractació de doctors:
    • Subvencionable 100% també per a empreses.
    • La retribució mínima és de 25.350,00 euros bruts anuals.
  • Els projectes hauran de ser plurianuals i començaran la seva execució el 2022.
  • La quantia aprovada en el concepte de costos directes es podrà destinar a qualsevol dels conceptes elegibles establerts acord amb les necessitats del projecte (no caldrà presentar una sol· licitud de modificació). La llibertat de despesa serà total durant els tres anys.
  • La justificació de les despeses incorregudes serà anual (l'alliberament del pagament de l'any següent estarà condicionat a la presentació d'aquesta justificació).
  • Les pròrrogues només s’autoritzaran si són de caràcter molt excepcional.
  • Contingut de la memòria tècnica:
    • Nombre màxim de pàgines 40 (sense portada i índex).
    • En anglès (recomanat) o en espanyol.
    • Amb els epígrafs establerts.
  • Els projectes no podran implicar activitats que directament o indirectament ocasionin un perjudici significatiu al medi ambient (compliment del principi de DNSH).
  • Acord de Consorci: la convocatòria NO ho exigeix, però si l'ajut és concedit, la UdG sol·licitarà la signatura d'un acord.