Investiga > Vigilància Tecnològica: Xarxes de sensors inalàmbriques

Investiga

Vigilància Tecnològica: Xarxes de sensors inalàmbriques

L’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) informa sobre l'evolució de la innovació, en el marc de les patents de les tecnologies TIC en relació amb algunes de les aplicacions més rellevants abordades per les xarxes de sensors sense fils.

Des de la seva aparició, els camps de aplicació de les xarxes de sensors sense fils s'han anat ampliant de manera constant. La possibilitat de crear extenses plataformes de gestió integrada per a la monitorització, captura de dades, i control remot i en temps real mitjançant aquestes xarxes sensorials, ha proporcionat una poderosa eina per al desenvolupament d’aplicacions i serveis en sectors econòmics tan diversos com l'agrícola, l'industrial o el de l'administració pública.

El present butlletí, elaborat per la Unitat d'Informació Tecnològica de l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM), pretén revisar l'evolució de la innovació, en el marc de les patents de les tecnologies TIC en relació amb algunes de les aplicacions més rellevants abordades per les xarxes de sensors sense fils, com ara: el seu ús en entorns agrícoles (gestió de cultius, plagues, hivernacles, regadius), el seu ús en entorns urbans o públics (seguretat ciutadana, infraestructures, gestió de informació mediambiental, pol·lució, residus) o el seu ús per a la detecció i gestió d'incendis. D'aquesta manera, el butlletí, de periodicitat trimestral, recollirà les publicacions més recents de sol·licituds internacionals de patent (sol·licituds PCT) publicades en el trimestre immediatament anterior a la seva elaboració. S'ha restringit l'àmbit d’aquest butlletí a sol·licituds PCT per considerar-se que a l'ésser aquestes sol·licituds amb les que les empreses pretenen protegir les seves invencions en diferents països, es corresponen amb invencions d'una certa rellevància tecnològica.

Si es desitja rebre aquest Butlletí periòdicament, n'hi ha prou amb emplenar el corresponent formulari de subscripció.

Xarxes de sensors inalàmbriques: Podeu consultar la publicació al següent enllaç

Més informació: valoritzacio@udg.edu

Aquests butlletins elaborats per la Unitat d'Informació Tecnològica de l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) té l'objectiu de revisar les innovacions en el marc de les patents de les tecnologies.