Investiga > AXA: Crida d’expressions d’interès per ajuts postdoctorals en àrea “Resilient Coastal Livelihoods”

Investiga

La Fundació AXA publica una nova convocatòria per a la contractació de joves investigadors i investigadores postdoctorals en l'àrea de la resiliència dels mitjans de vida en les zones costaneres. Termini UdG 25/10/2021

Els projectes que es presentin a aquesta convocatòria han de respondre simultàniament a les prioritats de l’AXA i dels reptes de l’Ocean Decade, principalment a la del repte 7: Increase Community Resilience to Ocean Hazards, però també poden contribuir a altres reptes com el repte 4: Sustainably Feed the Global Population; Repte 5: Develop a Sustainable and Equitable Ocean Economy; i repte 6: Unlock Ocean- Based Solutions to Climate Change.

S’esperen Projectes innovadors, transdisciplinars i que adoptin o bé una perspectiva global o bé en un repte local però que permeti replicar-se a nivell global, com podria ser (però no únicament):

• Coastal communities’ protection and increased resilience through nature-based solutions, particularly related to extreme weather events
    • Cost and investment strategies to better protect coastal environments and prevent them from damages
    • Economic and social cohesion impacts on local communities
    • Implications for governments at national and sub-national levels, including guidance for public policies /decision-making
    • The role of civil society in building coastal resilience
    • Valuing nature to encourage investment but also impact of policies
    • Innovative technology and approaches for coastal resilience including multi-hazard early warning systems
    • Inciting and measuring individual or institutional behavior change needed to increase resilience in coastal communities
    • Increased resilience of coastal and marine food systems including community and small-scale aquaculture
    • Sustainable ocean planning approaches that integrate resilience concerns with economic development policies and plans
    • Effectiveness of governance and decision-making processes for coastal resilience policies and strategies
    • Economic analysis of coastal resilience approaches and policies including applications and services for decision making and trade-offs
    • The place of indigenous and local knowledge systems in enhancing coastal resilience
    • Local community engagement and co-design of coastal resilience strategies including participatory risk and vulnerability assessments and adaptation planning

Requisits de les persones candidates:

Han de demostrar una trajectòria excel·lent i:

• No gaudir d’una posició acadèmica fixe a l'hora de presentar la sol·licitud

Finançament: max. 125.000€ per cobrir el cost del contracte postdoctoral més totes les despeses necessàries per a l’execució del projecte.

Durada: 24 mesos

Expressions d'interès: Cada institució pot presentar una única expressió d’interès per una persona candidata.  L'AXA seleccionarà les persones candidates i les convidarà a presentar la proposta sencera (full proposal) en una 2ona fase amb termini 14 de desembre. Es seleccionaran un total de 8 projectes.

Expressió d'interès interna UdG:

La UdG presentarà a l'AXA una única expressió d’interès, resultat d'un procés de selecció intern.

Si n'estàs interessat/da en presentar la teva candidatura, envia un correu electrònic a european.office@udg.edu (assumpte: convocatòria AXA fellowships 2022) especificant la següent informació:

1. any d’expedició del títol de doctor (adjuntar còpia del títol)
    2. CV en un format estàndard (màx. 3 pàgines) que inclogui la trajectòria dels últims 5 anys
    3. resum de la idea de projecte (3000 caràcters, incloent-hi espais; en cas de ser seleccionats internament hi haurà la possiblitat de modificar-lo).

L’OITT farà pública, al tauler d’anuncis de la seu electrònica de la UdG, la priorització provisional de sol·licituds admeses i s’obrirà un termini per a presentar al·legacions a l’avaluació efectuada (veure els terminis al següent apartat).

Expressió d'interès AXA:

La UdG hi presentarà la persona candidata seleccionada.

Terminis

Fase 1: Selecció d’una persona candidata per part de la UdG (Expressió d'interès UdG)

• Recollida d’expressions d’interès interna: del 19 d’octubre al 25 d’octubre a les 8:00h
    • Fase de selecció interna del candidat a presentar per part de la UdG: del 26 al 28 d’octubre
    • Comunicació de la llista provisional prioritzada: 28 d’octubre
    • Període d’al·legacions a l’avaluació efectuada: del 28 d’octubre al 3 de novembre a les 14:00
    • Resolució de les al·legacions:4 al 5 de novembre
    • Presentació de l’expressió d’interès de la UdG a l’AXA amb la persona candidata seleccionada per la UdG: 08/11/2021
    • Resolució d’AXA de les persones candidates seleccionats per presentar la full proposal (fase 2)

Fase 2: Presentació de la proposta sencera a la call AXA Fellowships 2022

Si la Expressió d'interès (persona candidada UdG) presentada per part de la UdG ha estat seleccionada per l'AXA, es notificarà per e-mail i serà convidada en presentar la seva proposta sencera.

• Accés a la plataforma ESF del 17 de novembre al 14 de desembre del 2021, 4pm CET
    • Termini presentació: 14/12/2021, 4pm (Paris time)
    • Fase contradictòria: del 1 al 6 de març del 2022, 24pm CET
    • Publicació dels resultats: finals de maig del 2022

Els projectes seleccionats per ser finançats es preveu que s’iniciïn entre el maig i el desembre del 2022.

Més informació:

Bases de la convocatòria “ Axa Postdoctoral fellowships 2022”

Ocean Decade Implementation Plan, Secció 2.4

Contacte: Si teniu interés en presentar una proposta, us recomanem que contacteu amb la Secció de Programes Europeus i Internacionals R+D (european.office@udg.edu) prèviament a la presentació de sol·licitud per rebre assessorament personalitzat sobre els requisits d’elegibilitat i el procés de presentació.