Investiga > Vigilància Tecnològica: Energies Marines

Investiga

Vigilància Tecnològica: Energies Marines

L'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM), posa a la seva disposició el següent butlletí de Vigilància Tecnològica, que té com a tema principal: Les Energies Marines

El següent butlletí de l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) té com a objectiu principal informar sobre l'actualitat rellevant en l'àmbit de la Sanitat Animal.

Podeu consultar el següent enllaç: Energies Marines

Més informació: valorització@udg.edu

Les Energies Oceàniques compten amb un ingent potencial, però amb una escassa explotació. els mars i oceans són un immens col·lector d' energia que ocupa al voltant de l'70% de la superfície de l'planeta i emmagatzema 1,3 · 109 Km3 d'aigua. La Península Ibèrica té una ubicació privilegiada per a l'aprofitament de les energies de les ones i de les marees que han estat fins avui l'objecte d'aquest Butlletí.
Altres energies renovables que no utilitzen l'energia acumulada per l'aigua també operen en el medi marí. Al mar, l'energia eòlica fonamentada, per disposar d'un recurs eòlic més abundant i regular que l'eòlica terrestre, ha experimentat un enorme desplegament al Mar del Nord amb recorregut també a les properes dècades.
No obstant això, l'absència de plataforma continental en els molts quilòmetres de costa d' Espanya i Portugal ha impedit la instal·laciógeneralitzada d'aerogeneradors fonamentats en les nostres aigües. Només la utilització de dispositius de captació flotants, sense fonamentació, permetria el desplegament de la captació eòlica en l'entorn marí ibèric ia les illes.
En conseqüència, aquest Butlletí incorporarà un nou llistat de publicacions per donar visibilitat a les invencions sobre Energia Eòlica Flotant que podrien instal·lar-se a les nostres aigües, el que redundaria en la sostenibilitat de la indústria naval, en la creació i manteniment de l'ocupació, en la producció d'electricitat renovable i, en definitiva, a la descarbonització de l'economia.
Aquest Butlletí de Vigilància Tecnològica (BVT) és el resultat de la col·laboració hispano-lusitana entre l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) i l'Institut Nacional dóna PROPIETATS Industrial de Portugal (INPI). Té com objectiu divulgar el coneixement i impulsar la innovació de les mitjançant el seguiment trimestral de les publicacions més recents de Sol·licituds de patent Internacional (WO) i de Patent Europea (EP) al camp tècnic de la captació d'energia de les marees i corrents i de les onades, així com de la captació d'energia eòlica mitjançant dispositius flotants.
En aquest segon BVT de 2021 es presenta a més la estadística de les PCTs publicades en 2021 i de les sol·licituds europees EP de 2016 a 2020 pel sol·licitants, inventors, i països de prioritat més freqüents.
També es presenten notícies i esdeveniments recents en Espanya en aquesta àrea tècnica que han estat recollits en els mitjans.
Aquest Butlletí es publica en portuguès i en castellà a les corresponents pàgines web d'ambdues Oficines Nacionals.