Investiga > Ministerio Universidades: Ajuts Requalificació sistema universitari espanyol (2021-2023)

Investiga

El Ministerio de Universidades ha distribuït uns fons entre les universitats públiques espanyoles que tenen com a finalitat, entre d’altres, la captació de talent i la requalificació del PDI.

Les universitats hauran de publicar una convocatòria amb 3 modalitats, amb les condicions específiques que cadascuna estableixi.

1. Modalitat A. Ajuts Margarita Salas per a la formació de joves doctors

2. Modalitat B. Ajuts per a la requalificació del professorat universitari funcionari o contractat

3. Modalitat C. Ajuts María Zambrano per a l’atracció de talent internacional

Per una banda ha de permetre qualificar els investigadors que han obtingut recentment el doctorat a la nostra universitat (en els 24 mesos anteriors a la data fi del termini de sol·licituds), fent una estada a una altra universitat o centre de recerca, públics espanyols,  o estrangers.

També obre la possibilitat a que joves doctorats/des a una universitat pública espanyola, diferent de la UdG, a una universitat privada o a l’estranger, puguin venir a fer una estada a la UdG.

Les persones doctorades a les altres universitats públiques espanyoles hauran de fer la sol·licitud a la universitat on varen obtenir el doctorat tot i que gaudiran de l’estada a la Universitat de Girona, si així ho trien, sense cap cost pel grup de recerca UdG o la UdG a nivell institucional.

La modalitat B ofereix estades per al PDI a centres o universitats diferents d’on es manté la relació contractual.

I Finalment també ha de permetre captar talent, nacional o internacional, d’investigadors amb una trajectòria postdoctoral de com a mínim 24 mesos, que en el moment de tancament del termini de sol·licituds estigui residint i participant en un projecte de recerca de l’estranger.

Un cop estiguin aprovades les bases reguladores i la convocatòria, amb els detalls específics de cada modalitat que oferirà la UdG a les persones sol·licitants, en farem la difusió corresponent amb tots els detalls.

Està previst publicar la convocatòria com a molt tard el dia 5 de juliol, i esperem poder-la mantenir oberta fins al dia 3 de setembre de 2021.

Per a més informació podeu contactar amb Jordi Tubert (jordi.tubert@udg.edu).