Investiga > Ministerio de Universidades. Criteris i barems avaluació FPU

Investiga

Ministerio de Universidades. Criteris i barems avaluació FPU

El passat 2 de juny 2021 l’ANECA, conjuntament amb el Ministerio de Universidades, va realitzar una sessió informativa orientant sobre els criteris i barems en l’avaluació de sol·licituds per la formació de professorat universitari (FPU).

Tenint en compte que les persones candidates que han passat a la segona fase, han de presentar la documentació a avaluar, aprofitem per destacar els temes més importants que han sortit.

1. Desapareix la figura del codirector. Serà el director de tesi qui haurà de complir amb tots els requisits establerts a la convocatòria.
  2. És important no passar de les tres mil paraules en la memòria del projecte formatiu i de la tesi doctoral. En cas que se superi, no s’avaluarà la memòria.
  3. La comissió tècnica podrà modificar l’adscripció a una àrea diferent de la que hagi indicat el candidat.
  4. Només s’avaluaran les publicacions de caràcter d’investigació, no de caràcter docent.
  5. El grup d’investigació amb un mínim de 2 persones ja s’avalua.
  6. S’avalua l’historial científic-tècnic dels últims cinc anys del grup. S’ha de respectar aquest període i no indicar mèrits anteriors a aquest interval.
  7. No s’avaluaran publicacions que encara no s’hagin publicat oficialment.
  8. Els mèrits, si s’indiquen els mateixos en diferents apartats, només seran avaluats una vegada.
  9. Dues persones sol·licitants poden estar avalades per un mateix projecte, sempre i quan no coincideixin els membres que avalen la sol·licitud.
  10. Els membres del grup no han de ser forçosament de la mateixa universitat. També poden ser d’universitats estrangeres.
  11. En les publicacions, si hi ha autors de diferents camps, no es penalitzarà si hi ha una coherència.
  12. Si la persona sol·licitant ha participat en un projecte podrà ser avaluat sempre i quan hi hagi hagut un contracte o beca.
  13. Les publicacions i participacions a congressos s’avaluen en funció de l’afinitat amb el projecte de tesi.
  14. La resolució provisional de la 2a fase està prevista per finals de juliol 2021.

Presentació PowerPoint

Ampliar la informació a través del canal de YouTube